Jak zapojit žáky do chodu školy? Ředitel naživo posunuje školu vpřed, 6. část

Vydáno: 9 minut čtení

Ředitel naživo je dvouletý akreditovaný vzdělávací program pro dvojice / trojice z vedení škol. Je určen pro ředitele základních a středních škol a jejich zástupce, kteří mají motivaci pracovat na tom, aby se děti v jejich školách učily naplno a s radostí, a chtějí své zkušenosti sdílet. V sérii rozhovorů si v letošním školním roce povídáme s absolventy programu o využití získaných znalostí a dovedností ze vzdělávacího programu v životě školy. V dnešním rozhovoru se zaměříme na zapojení žáků do chodu školy.

Ředitel naživo posunuje školu vpřed
6. část: Jak zapojit žáky do chodu školy
Mgr.
Irena
Trojanová
Ph.D.
Katedra andragogiky a managementu vzdělávání PedF UK, lektorka, konzultantka a mentorka
Základní škola Mánesova v Otrokovicích má 28 tříd, které navštěvuje 537 žáků. Škola se nachází v klidné, okrajové časti města zvané Baťova a má nastavenou jasnou vizi: Cesta k úspěchu začíná u nás – podpoříme vaše talenty, rozvineme vaši vášeň, jsme nadšeni pro objevování. Proto vytváříme podmínky pro růst svých žáků i sebe samých. Věříme, že poctivá práce se vyplácí. Ředitelkou školy je Mgr. Bc. Marcela Javoříková (ŘŠ), její zástupkyní Mgr. Martina Kryšková, MBA. A právě s nimi, absolventkami Ředitele naživo, si budeme po

Související dokumenty

Pracovní situace

2022/2023: Plán činnosti výchovného poradce a školního metodika prevence v 1. pololetí školního roku
Kalendář
Plány činnosti - červenec 2021
Plány činnosti - srpen 2021
Žákovská a studentská samospráva
Jak reagovat na požadavky rodičů, aby jejich dítě bylo vyjmuto z povinností stanovených ochrannými opatřeními Ministerstva zdravotnictví?
Školní stravování „předškoláka“ – vymáhání úhrady a prominutí dluhu
Kdy nejpozději musí škola oznámit zákonným zástupcům místo a čas konání školní akce?
2022/2023: Plán činnosti střední školy v 1. pololetí školního roku
2022/2023: Činnost školní družiny a školního klubu v 1. pololetí školního roku
2022/2023: Činnost základní umělecké školy v 1. pololetí školního roku
Školní program EV a jeho tvorba
Evaluace EV ve škole
Nástroje vlastního hodnocení
Plán vlastního hodnocení
Spolupráce pedagogických pracovníků
Školní družina a kritéria ČŠI
Činnost mateřské školy v prvním pololetí školního roku 2021/2022
Činnost výchovného poradce a metodika prevence v prvním pololetí školního roku 2021/2022
Odborný výcvik v kontextu praktického vyučování a druhu práce

Poradna

Týdenní úvazek ředitele vykonávajícího i funkci výchovného poradce
Nástup nového ředitele a opětovné jmenování stávající zástupkyně ředitele základní školy
Dočasně jmenovaný ředitel školy = ztráta pracovní pozice v organizaci
Předávání agendy mezi bývalým a nastupujícím ředitelem
Nadúvazkové hodiny ředitele školy
Rozsah PPČ u ředitele školy
Vyjádření k doporučením inspekční zprávy a zpráva o odstranění nedostatků a přijatých preventivních opatření obsažených v protokolu o kontrole
Odvolání ředitele střediska volného času
Započtená praxe ředitele
Rozsah PPČ ředitele ZŠ
Ředitel školy a pracovní smlouva
Výpověď bývalého ředitele školy z důvodu fiktivní nadbytečnosti
Dodatek ke smlouvě nebo nová pracovní smlouva
Odvolání ředitele školy
Ukončení pracovního poměru – ředitel školy
Výkon veřejné funkce
Granty
Jmenování ředitele
Výuka Aj
Problémy ve třídě

Články

Seriál

Speciální škola s trezorem nápadů. Ředitel naživo posunuje školu vpřed, 9. část
Jak nastavit efektivní týmovou spolupráci. Ředitel naživo posunuje školu vpřed, 8. část
Jak zavést do školy kritické myšlení? Ředitel naživo posunuje školu vpřed, 7. část
Jak zapojit žáky do chodu školy? Ředitel naživo posunuje školu vpřed, 6. část
Jak na změnu ve vedení školy? Ředitel naživo posunuje školu vpřed, 5. část
Jak efektivně pracovat se žáky s odlišným mateřským jazykem? Ředitel naživo posunuje školu vpřed, 4. část
Jak efektivně nastavit hodnocení učitelů? Ředitel naživo posunuje školu vpřed, 3. část:
Jak nastavit společná setkávání učitel - žák - rodič? Ředitel naživo posunuje školu vpřed, 2. část:
Jak vytvořit vizi školy? Ředitel naživo posunuje školu vpřed 1. část