Poradna
V naší organizaci zaměstnáváme zaměstnance na dohodu o provedení práce. Vznikl jim nárok na dovolenou. Lze tuto dovolenou převést do následujícího roku, nebo ji musí vyčerpat v aktuálním roce?
Pracuji jako ředitel střední odborné školy. Mám pedagogické vzdělání na úrovni Bc. a k tomu vzdělání Ing. ve svém oboru. Byl jsem přijat ke studiu na Ph.D. v oboru pedagogika, ale na univerzitě v jiném kraji. Lze na moje studium nahlížet jako na prohlubování kvalifikace a může mi škola proplatit jízdné jako u pracovní cesty?
Žák střední školy v jarním řádném termínu nebyl u maturitní zkoušky úspěšný ze dvou předmětů, a ani v podzimním opravném termínu není opět úspěšný ani z jednoho předmětu, který opakoval. Jak bude vypadat jeho druhý opravný termín MZ, který se uskuteční až následující školní rok v jarním období? Bude znova opakovat jen neúspěšně opakované dva předměty nebo si zopakuje celou maturitní zkoušku včetně dříve úspěšně provedených didaktických testů nebo praktické zkoušky?
V čem spočívá rozdíl v profesích asistent pedagoga a asistent pedagoga vykonávající činnost jako podpůrné opatření? Toto vymezení pedagogických asistentů je uvedeno v nař. vlády č. 75/2005 Sb.
Naše škola je neplátce DPH. Musím začít sledovat obrat, naše „provozní“ výnosy se pohybují těsně pod 2 mil. Kč. Jaké položky se do obratu DPH počítají? Máme výnosy ze školní jídelny - cizí strávníci, zaměstnanci a žáci, výnosy z pronájmu tělocvičny, bazénu a sauny, výnosy z úplat z MŠ, ŠD, ZUŠ a kroužků.
Mohou studenti oboru všeobecná sestra a dětská sestra na VOš docházet na praxi o víkendech a na noční směny do zdravotnických zařízení.
Zaměstnankyně, nepedagogický pracovník, má celkem 5 exekucí, na první v pořadí pravidelně srážíme a zasíláme exekutorovi. Dnes přišlo do datové schránky od exekutora pověřeného exekucí číslo 4: Sdělení o změně způsobu provádění srážek ze mzdy (s účinností od 1. 10. 2024 na základě ust. § 279 odstavce 4 až 7, vč. poznámky pod čarou č. 110). Toto se týká již platu za září (je vyplácen po 1. 10. 2024)? Tuto změnu provádím automaticky u všech ostatních exekucí, nebo čekám na dokument od exekutora?
Na koho se vztahuje možnost odpočtu hodin z tzv. banky odpočtů? Můžu odečíst učiteli dvě hodiny přímé pedagogické činnosti, když vykonává pro školu ještě činnost vztahující se k plánování kulturních akcí pro školu (interním názvem kulturní koordinátor)? Má 20 hodin úvazku, mohu mu z banky hodin přidělit zbývající dvě, aby měl plný úvazek?
Je možné požadovat po žácích základní školy, kteří mají ve svém ŠVP volitelný předmět "Domácnost - vaření", peníze za potraviny, které zde provaří. Je možné tyto potraviny hradit z ONIV?
Kapacitu školní družiny máme 150 dětí. Ve škole máme nově přípravnou třídu (15 dětí). Můžeme je počítat mezi ostatní žáky školní družiny? Dále máme pro velký zájem ve školní družině sdílená místa, tzn. více dětí než je kapacita, ale abychom nepřekročili denní kapacitu 150, tak děti na sdílených místech nechodí více než 3 dny v týdnu. Můžete nám poradit, jak počítat Phmax a jak se vypořádat s výkaznictvím?
Školní exkurze bude probíhat 30 km od školy, začátek je v 9.50. Škola po 15letých žácích požaduje, aby se na exkurzi dopravili sami. Dohled bude pouze při samotné akci. Jak je to s cestou na exkurzi a dohledem nad nezletilými žáky při takovéto vzdálenosti?
V rámci vyučování poskytujeme na odborné škole výuku i ve vzdálenějších střediscích praxe. V průběhu školního dne je tak potřeba převoz žáků (zletilých i nezletilých) na daná pracoviště. Může se zletilý žák na určené místo výkonu praxe, vlastnící řidičský průkaz, sám dopravit vlastním autem (případně se spolujezdci spolužáky)? Kdo nese za žáky odpovědnost?
Jaký je rozsah PPČ ředitele školy za těchto podmínek?
Výuka probíhá ve dvou budovách, budovy jsou oddělené (1. hlavní, 2. odloučené pracoviště v rámci jedné obce):
1. budova ZŠ: 11 tříd - 290 žáků, 5 tříd 1. stupeň + 6 tříd 2. stupeň, ŠD - 2 oddělení;
2. budova ZŠ: 5 tříd běžné ZŠ 1. stupeň, 2 oddělení ŠD a 5 tříd ZŠ + 1 třída ZŠ speciální podle § 16 školského zákona;
Ředitel zároveň vykonává funkci koordinátora ICT. PPČ ředitele je učitel na 2. stupni obor IT + Fy.
Kolik hodin bude PPČ ředitele? Je možné ve 2. budově mít druhého ICT koordinátora? Pokud ano, o kolik hodin lze oběma ICT koordinátorům snížit počet PPČ?
Jsme příspěvková organizace (ZŠ a MŠ) zřízená obcí. Nyní účetně odpisujeme DHM od 40 000 Kč. Je možné požádat zřizovatele o navýšení odpisů majetku až od částky 80 000 Kč?
Asistentka v MŠ má pracovní dobu od 8:00 - 10:00 a poté od 13:00 - 15:00. Má také smlouvu jako učitelka, kdy její pracovní doba je 10:00-12:30. Má u pozice asistentky nárok na rozdělenou směnu dle § 130 zákoníku práce i přesto, že je tato „mezera“ vyplněna úvazkem učitelky?
Jak a kdo je oprávněn započítávat praxi ředitele základní školy? Na škole mi vznikl pracovní poměr 1. 9. 2022 na dobu neurčitou. Vzhledem ke skutečnosti, že jsem cca 13,5 roku pracoval jako IT specialista a v oblasti marketingu, mi byla započitatelná praxe vypočtena takto: 21 let 3 m plně, pracoval jsem jako učitel a praxe mimo obor mi byla půlena, tedy cca 6 let 9 m, celkem 27 let 11 m. Od 1. 8. 2024 jsem byl jmenován zřizovatelem (ORP) do funkce ředitele ZŠ. Zástupce ORP rozhodl, že mi praxi mimo obor započte pouze 1/3, tedy těsně (1 měsíc) před postupem do vyššího platového stupně mi délku započitatelné praxe změnil na 25 let 9 m. Je tento postup správný? V § 4 odst. 2 a 3 nařízení vlády o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě č. 341/2017 Sb. se uvádí, že délku praxe stanovuje zaměstnavatel. Tedy dle mého názoru není důvod, aby zástupce ORP cokoliv měnil a poškozoval mě tímto postupem. Má na tento postup vůbec nárok?
Jaká formulace nebo dokument je nejvhodnější při pověření nebo zbavení funkce výchovného poradce? V § 7 vyhlášky č. 7/2005 Sb. je řečeno, že „ředitel zabezpečuje... “. Vyvozuji z toho, že ředitel pověřuje funkcí výchovného poradce. Jak správně postupovat při změně tohoto pověření? Jedná se situaci, kdy byl pedagogický zaměstnanec původně pověřený funkcí výchovného poradce dlouhodobě nemocen, zastupoval ho někdo jiný a pak po jeho skončení nemoci byl odvolán a pověřen zastupující pedagog. Stalo se to ihned po jeho uschopnění.
Na škole proběhla v roce 2022 kontrola ČŠI. Ředitel na základě kontrolní zprávy ČŠI vytvořil vyjádření k doporučení inspekční zprávy, která by měla vést k odstranění nedostatků a přijatých preventivních opatření obsažených v protokolu kontrole. Mezitím proběhla změna ředitele. Musí nový ředitel ctít vyjádření původního ředitele, nebo může vytvořit své vlastní vyjádření?
Dne 26. 8. 2024 jsme přijali do pracovního poměru asistentku pedagoga. V roce 2017 dostudovala střední školu, nikde nepracovala a 2. 10. 2019 se jí narodilo 1. dítě, 16. 9. 2021 se jí narodilo 2. dítě. Odkdy jí budeme započítávat mateřskou dovolenou pro stanovení platového tarifu, když před porodem nikde nepracovala, a nepamatuje si, zda-li vůbec na sociálku nějaký datum nástupu na mateřskou nahlašovala nástup? Byla bych toho názoru, že jako nástup na MD bych posuzovala den porodu.
Je možné na školní výlet, kdy jede 20 žáků na 5 dnů tedy od pondělí do pátku, vyslat pouze 2 zaměstnance? Ptám se kvůli rozvržení pracovní doby.