Profese a zájmy rodičů jako prostředek možné spolupráce. 1. část - Malujeme, kreslíme a tvoříme...

Vydáno: 11 minut čtení

Mateřská škola je jediným druhem školy a školského zařízení, kde se učitelé potkávají s rodiči dětí zpravidla 2x denně. Tato skutečnost vytváří podmínky pro úzkou a kvalitní oboustrannou spolupráci. Oblast této spolupráce je velká proměnná, každý rok se sejdou v mateřské škole jiní rodiče se svými specifickými možnostmi i motivací a záleží na ředitelích a učitelích každé konkrétní školy, jakými směry spolupráci s rodiči rozvinou. Prostřednictvím následujícího seriálu nabízíme inspiraci, jakým způsobem můžeme ke spolupráci využít různé profese a zájmy rodičů.

Profese a zájmy rodičů jako prostředek možné spolupráce
1. část – Malujeme, kreslíme a tvoříme…
Mgr.
Miroslava
Strakatá
ředitelka MŠ Slunečnice Maršovice, lektorka DVPP
Proč aktivně spolupracovat s rodiči
Spolupráce s rodiči, jejich spoluúčast na vzdělávání dětí, dále práva a povinnosti rodičů jsou vymezena legislativními předpisy, a to ve školském zákoně a ve školním řádu každé školy. Tuto oblast specifikuje rovněž Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, ze kterého vychází školní vzdělávací program, jenž je povinným dokumentem mateřských škol. Kromě povinných předpisů najdeme mnoho dalších důvodů pro oboustrannou vstřícnou spolupráci učitelů a rodičů dětí v mateřské škole, například:
*
vzniká větší důvěra, otevřenost a vstřícnost mezi učiteli a rodiči,
*
učite

Související dokumenty

Pracovní situace

Doporučení MŠMT pro mateřské školy k problematice pozdního vyzvedávání dítěte z mateřské školy po ukončení provozu
Kdy nejpozději musí škola oznámit zákonným zástupcům místo a čas konání školní akce?
Komunikační strategie školy - šablony
Právo na informace o dítěti partnera (nevlastním dítěti)
Vztah rodičů a školy pohledem práva
Spolupráce rodiny a školy
Zákonný zástupce
Určení formy, obsahu a pravidel používání žákovské knížky
Nastavení komunikačních toků při komunikaci s rodiči
Vzorové situace při žádosti rodiče o informace o průběhu vzdělávání dítěte
Nesouhlas zákonného zástupce žáka s nošením roušek
Základní stavební prvky komunikace s rodiči
Trestný čin pomluvy spáchaný rodičem
Rovný přístup k předškolnímu vzdělávání - Doporučení veřejné ochránkyně práv
Školní stravování „předškoláka“ – vymáhání úhrady a prominutí dluhu
Volba ZŠ a postup v případě neshody rodičů
Odvolací řízení, přezkumné řízení, správní žaloba při nesouladu rodičů ohledně vzdělávání dítěte
Informování zákonného zástupce o povinnosti předškolního vzdělávání dítěte a možných způsobech jejího plnění
Zkušební pobyt dítěte při přijetí do mateřské školy
ČSSZ: Informace pro rodiče a školská (obdobná) zařízení

Poradna

Lesní školka
Mzdové náklady na kuchařky v mateřské škole
Přijetí dítěte do MŠ po odvolání a registrační číslo
Adaptační doba pro dítě v MŠ a možnost vyloučení
Příspěvek z FKSP na obědy u školky
Navýšení kapacity školní jídelny
Možnost současného přihlášení dítěte ve dvou mateřských školách
Vzdělávání předškoláků mimo MŠ
Pracovní zařazení učitelky MŠ vyučující žáka-cizince českému jazyku
Dítě se zlomenou rukou v MŠ
Adaptační období v MŠ a bezpečnost
Přijetí dítěte do MŠ
Docházka do MŠ v předškolním roce dítěte
Předškolák a očkování
Pedagogické koncepce
Směrnice
Dobrovolnická práce
Jmenování ředitelky
Vychovatelka ŠD
Ukončení pracovního poměru

Články

Profese a zájmy rodičů jako prostředek možné spolupráce - 3. část
Profese a zájmy rodičů jako prostředek možné spolupráce - 2. část

Zákony

561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)