Učitel má především pomáhat dětem, aby se co nejlépe učily

Vydáno: 12 minut čtení

Základní škola Duhovka, sídlící v Praze 6, je vyhledávanou soukromou vzdělávací institucí. Česko-anglické vzdělání v tónech Montessori pedagogiky souzní s řadou rodičů, takže se vedení školy pokouší navyšovat kapacitu. Jak Duhovka vypadá? Kdo v ní učí? A může být soukromý sektor inspirací pro ten státní? Přečtěte si rozhovor s Jindřichem Kitzbergerem, který ji již dvanáctým rokem úspěšně řídí.

Učitel má především pomáhat dětem, aby se co nejlépe učily
Mgr.
Markéta
Beková
doktorand Ustavu pedagogickych věd na MUNI.
Jak byste popsal budovu, ve které se nacházíme?
Budova vznikla v 70. letech a sloužila dlouho jako jesle. V roce 1991 zde byla otevřena první soukromá základní škola v Čechách, která nesla název Škola hrou. Ta zde fungovala téměř dvacet let do roku 2010, kdy ji získali současní majitelé Duhovky. Postupnými úpravami jsme dosáhli dnešní podoby, celá budova prošla rekonstrukcí, ale jelikož se do současného prostoru už prakticky nevejdeme, máme v plánu rozšířit ji o další patro.
Na webových stránkách Duhovky uvádíte, že vaší filozofií je vytvářet podnětné prostředí, ve kterém mají děti odvahu se projevit, růst, převzít zodpovědnost za svá rozhodnutí a dělat chyby. Proč je pro vás právě toto klíčové?
Princip zacházení s chybou je důležitý od út

Související dokumenty

Pracovní situace

Rozvoj pedagogických pracovníků
Nastavení komunikačních toků při komunikaci s rodiči
Výchovný poradce – metodické vedení učitelů
VP a další poradenští pracovníci
Kooperace učitelů ve světle profesního učení
Má mít pedagog postavení úřední osoby dle trestního zákoníku?
Nástup do práce - znovu otevření škol v době mimořádných opatření
Jak má postupovat ředitel školy v případě, že učitel odmítne nosit roušku?
Covid-19 jako nemoc z povolání
Pracovněprávní důsledky odsouzení pedagogického pracovníka za trestný čin
Syndrom vyhoření a jeho prevence
Předávací protokol v souvislosti s ukončením výkonu činnosti ředitele školy
Cíle profesního učení
Předávací protokol
Komunita praxe a její role v profesním učení učitelů
Spolupráce pedagogických pracovníků
Komisionální zkouška žáka střední školy
Stávka pedagogických pracovníků z pohledu zřizovatele
Převedení učitele na jinou práci za nouzového stavu
Statutární orgán, zástupce statutárního orgánu

Poradna

Prodloužení zkušební doby
Změna ředitele v soukromé škole
Přespočetné hodiny u statutárního zástupce ředitele ZUŠ
Nadúvazkové hodiny ředitele školy
Záskok za nemocného jazykáře - odborná poradna, odpověď na dotaz
DPP/DPČ v případě ředitele, který je statutárním orgánem právnické osoby
Míra vzdělávací povinnosti
Platový tarif vedení školy
Vzdání se pracovního místa ředitele školy
Bývalá ředitelka
Pracovní poměr na dobu určitou - 10 měsíců
Jmenování a odstoupení ředitele školy
Vedoucí učitel odborného výcviku
Přímá pedagogická činnost
Osobní příplatek
Kvalifikace
Přímá vyučovací povinnost
Zástupce ředitele
Přespočetné hodiny
Dietní stravování