Od dílniček v MŠ k výtvarnému ateliéru

Vydáno: 24 minut čtení

Korálky, drátky, minerály, krystaly, drahé kameny, přírodní materiál… kleště, bruska, kladívko… To vše a mnoho dalšího materiálu a náčiní patří do Ateliéru Zaječí, jehož majitelkou a provozovatelkou je paní Bc. Andrea Košanová, se kterou jsem si povídala o její zajímavé kreativní činnosti a jejích dalších plánech.

Od dílniček v MŠ k výtvarnému ateliéru
Miroslava
Strakatá
ředitelka MŠ Slunečnice Maršovice.
Jste jedna z maminek, které realizovaly v naší mateřské škole dílničky pro děti. Vím o vás, že máte široký záběr různých činností a aktivit. Můžete je čtenářům přiblížit?
 
aspigetpic?section=7&pictype=2&EagriUserAddr=0.0.0.0&Id=20049.jpg
Tápu, odkud mám začít... Nerada bych vyčerpala rozsah i čtenáře první odpovědí. V souhrnu dělám všechno, co mě zajímá a baví – napříč různými oblastmi. Pokud zamířím k aktivitám s dětmi, jde o kreativní činnosti, řemesla, ekologii, práci se zvířaty, hudbu až třeba k sociální práci, která je mou primární, odbornou profesí.
Máte vlastní ateliér, kde si sama vyrábíte a následně prodáváte krásné předměty. Co vše vyrábíte a jaké materiály používáte?
Popravdě – na ten „pravý“ ateliér stále čekám. Začínala jsem tzv. na koleni a mojí pracovnou byl celý dům, stodola i dvůr. Pro potřeby k tvoření, desítky krabiček, krabic, nářadí a vybavení se našla, zhruba před rokem, volná místnost, kde mám pracovní stůl a vše potřebné, ale… o budoucnosti vedeme doma dialog, s prostorem jsou i jiné plány, zatím je to kompromis. Takže v mém půl-ateliéru tvořím hlavně šperky a interiérové dekorace z drátů, korálků a kamenů.
aspigetpic?section=7&pictype=2&EagriUserAddr=0.0.0.0&Id=20050.jpg
Vyrábíte mimo jiné sezónní výrobky. O jaké výrobky jde a jaké materiály používáte?
Žiji na venkově, přírodu mám na dosah ruky, takže se nabízí využívat materiál, který je všude kolem nás. Typickým sezónním výrobkem jsou okrasné věnce. Začíná to zjara vrbovým proutím, březovými větvičkami, z houbaření se vracím s košíkem plným šišek, kůry, plodů, zajímavých samorostů i kamenů. Ještě začátkem podzimu jsou louky pokryté

Související dokumenty

Pracovní situace

Doporučení MŠMT pro mateřské školy k problematice pozdního vyzvedávání dítěte z mateřské školy po ukončení provozu
Činnost mateřské školy v prvním pololetí školního roku 2021/2022
Plány činnosti - srpen 2021
2022/2023: Činnosti mateřské školy v 1. pololetí školního roku
Rovný přístup k předškolnímu vzdělávání - Doporučení veřejné ochránkyně práv
Školní stravování „předškoláka“ – vymáhání úhrady a prominutí dluhu
Kdy nejpozději musí škola oznámit zákonným zástupcům místo a čas konání školní akce?
Hodnocení žáka omluveného z důvodu odmítání testování, ochrany dýchacích cest
Kooperace učitelů ve světle profesního učení
Určení formy, obsahu a pravidel používání žákovské knížky
Komunita praxe a její role v profesním učení učitelů
Spolupráce pedagogických pracovníků
Nastavení komunikačních toků při komunikaci s rodiči
Oblasti plánování zaměstnanců
Finanční gramotnost - modelové úlohy
Kariérové poradenství
Vztah rodičů a školy pohledem práva
Řádná docházka žáka do školy a nepřítomnost žáka ve vyučování
Spolupráce rodiny a školy
Školy jako centra vzdělávání pro udržitelný rozvoj a jejich odpovědnost

Poradna

Mzdové náklady na kuchařky v mateřské škole
Přijetí dítěte do MŠ po odvolání a registrační číslo
Adaptační doba pro dítě v MŠ a možnost vyloučení
Příspěvek z FKSP na obědy u školky
Navýšení kapacity školní jídelny
Možnost současného přihlášení dítěte ve dvou mateřských školách
Vzdělávání předškoláků mimo MŠ
Pracovní zařazení učitelky MŠ vyučující žáka-cizince českému jazyku
Dítě se zlomenou rukou v MŠ
Adaptační období v MŠ a bezpečnost
Přijetí dítěte do MŠ
Docházka do MŠ v předškolním roce dítěte
Předškolák a očkování
Pedagogické koncepce
Směrnice
Dobrovolnická práce
Jmenování ředitelky
Vychovatelka ŠD
Ukončení pracovního poměru
Míra vzdělávací povinnosti