Nově projektově - o změně školního vzdělávacího programu prostřednictvím projektové výuky. 1. část: Proč a kdo?

V současné době dochází k výrazným proměnám rámcových vzdělávacích programů, probíhají jejich revize, mění se výuka informatiky a klíčové kompetence se doplňují o kompetenci digitální. Zároveň se rozšiřují možnosti získávání informací, do škol proniká umělá inteligence, vyvíjejí se nové potřeby na vzdělané odborníky a začíná být pomalu jasné, že oddělené chápání a výuka jednotlivých předmětů nemůže stačit. Rámcové vzdělávací programy nám již od svého vzniku umožňují některé předměty učit společně nebo integrovat obsahy jednoho do druhého. Jak ale tuto potřebnou změnu zavést do školy, když jsme doposud učili všechny předměty zvlášť? Jak si poradit s novým přístupem k výuce? K tomu nestačí jenom dobře míněná snaha a znalost vyučovaných obsahů, je potřeba umět řídit změnu. A s tím se vám pokusíme pomoci prostřednictvím naší minisérie článků k řízení změny podle osmi kroků Johna Kottera na příkladu zavádění projektové výuky.

Nově projektově – o změně školního vzdělávacího programu prostřednictvím projektové výuky
1. část: Proč a kdo?
Mgr.
Irena
Trojanová
Ph.D.
Autorka blogu skolaroduzenskeho.cz, ředitelka ZŠ Bohumila Hrabala v Praze
Mgr.
Zuzana
Svobodová
Ph.D., DBA
Autorka blogu skolaroduzenskeho.cz, Katedra andragogiky a managementu vzdělávání PedF UK
Změny se dějí ve školách stále a v podstatě každý den, nicméně je jasné, že ne všechny je nutné sofistikovaně řídit. Pokud potřebujeme vyřešit změnu dohledů, vyhledat zástup za nepřítomného vyučujícího nebo zavést elektronické omluvenky apod., nebudeme se opírat o osmikrokový model J. Kottera. Teoreticky by samozřejmě byl aplikovatelný i pr

Související dokumenty

Pracovní situace

Pedagogická intervence na základní škole a výkaz P1c-01
Školní program EV a jeho tvorba
Činnost mateřské školy v prvním pololetí školního roku 2021/2022
Oblasti plánování zaměstnanců
Příklad dobré praxe – kulatý stůl k problematice sociálního začleňování
Určení formy, obsahu a pravidel používání žákovské knížky
Spolupráce pedagogických pracovníků
Nastavení komunikačních toků při komunikaci s rodiči
Řízení změny
Aplikace bio-optimalizovaného pro-kognitivního osvětlení do školských zařízení
Videokonference pro komunikaci školy na dálku
Kdy nejpozději musí škola oznámit zákonným zástupcům místo a čas konání školní akce?
Zákonný zástupce
Doporučení MŠMT pro mateřské školy k problematice pozdního vyzvedávání dítěte z mateřské školy po ukončení provozu
Manuál krizové komunikace
Komunikační strategie školy - šablony
Právo na informace o dítěti partnera (nevlastním dítěti)
Pyramida vitality - užitečný nástroj pro analýzu i stanovení cílů
Nesouhlas zákonného zástupce žáka s nošením roušek
Základní stavební prvky komunikace s rodiči

Poradna

Hrazení předplatného z OP JAK
Časová dotace na výuku tělesné výchovy ve školním vzdělávacím programu

Články

Nově projektově - o změně školního vzdělávacího programu prostřednictvím projektové výuky. 2. část: Jak?
Nově projektově - o změně ŠVP prostřednictvím projektové výuky. 3. část: Čím změnu uzavřít?