Líný učitel a analýza nekompetentnosti v hodnocení

Vydáno: 7 minut čtení

I když se opticky může jevit, že české školství absorbuje skvělé, moderní pedagogické myšlenky, denně se přesvědčujeme o mylnosti této představy. V českých školách stále převažuje výkonové, poškozující, žáky srovnávající hodnocení. Každý den se vrší ukázky této bídy související s hodnocením, která sahá od prvního stupně ZŠ až po vysoké školy. Na prvním stupni ovšem taková nekompetentnost ubližuje nejvíce a je nejméně pochopitelná.

 
 
 
 
Líný učitel a analýza nekompetentnosti v hodnocení
Robert
Čapek
lektor, psycholog, učitel, didaktik a Líný učitel
Proč někteří učitelé bez meškání sahají po špatných známkách – a třeba i pětkách – i u nejmenších žáků? Jaký člověk musí být pedagog, který dá prvňáčkovi pětku? Je to opravdu jedinec bez empatie, bez odbornosti, bez vztahu k těmto žákům a bez morálních hodnot? Nejspíše ano, ale za tím vším se skrývaj

Související dokumenty

Pracovní situace

Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání na školní rok 2014/2015
Zpracovávání osobních údajů v podobě výsledků vzdělávání
Určení formy, obsahu a pravidel používání žákovské knížky
Akreditace vzdělávacích programů v systému DVPP
Možnost vzdělávat se současně ve více mateřských školách
Přerušení vzdělávání (§ 66 odst. 5 školského zákona)
Přerušení vzdělávání žákyně dle § 66 odst. 6 školského zákona
Vzdělávání v soukromých a církevních základních a středních školách
Školní vzdělávací program
Revize RVP
Hodnocení pedagogického pracovníka
Bezplatné poskytování učebnic
Vzdělávání koordinátorů EV
Finanční gramotnost - modelové úlohy
Pokračování v základním vzdělávání podle § 55 odst. 2 školského zákona
Podmínky hodnocení výsledků vzdělávání žáka na vysvědčení
Zákon o mimořádném ředitelském volnu a mimořádném vzdělávání distančním způsobem v souvislostech
Aktualizace školního řádu základní školy na základě právních předpisů (2020/2022)
Vzdělávání dětí, žáků, studentů z Ukrajiny
Metodika k hodnocení žáků v základních školách dle zákona Lex Ukrajina ve školním roce 2021/2022

Poradna

Výuka Aj
Výuka plavání a omluvenky
Nehodnocení
Ukončení předškolního vzdělávání
Výkaz práce
Povinné předškolní vzdělávání
Hodnocení v náhradním termínu
Poskytnutí informací třetí osobě
Náhrada druhého cizího jazyka
Rozsah a obsah hodnocení žáka
Hodnocení za 1. pololetí - nehodnocen
Úhrada konference Škola jako místo setkávání ze šablon