Líný učitel a analýza nekompetentnosti v hodnocení

Vydáno: 7 minut čtení

I když se opticky může jevit, že české školství absorbuje skvělé, moderní pedagogické myšlenky, denně se přesvědčujeme o mylnosti této představy. V českých školách stále převažuje výkonové, poškozující, žáky srovnávající hodnocení. Každý den se vrší ukázky této bídy související s hodnocením, která sahá od prvního stupně ZŠ až po vysoké školy. Na prvním stupni ovšem taková nekompetentnost ubližuje nejvíce a je nejméně pochopitelná.

 
 
 
 
Líný učitel a analýza nekompetentnosti v hodnocení
Robert
Čapek
lektor, psycholog, učitel, didaktik a Líný učitel
Proč někteří učitelé bez meškání sahají po špatných známkách – a třeba i pětkách – i u nejmenších žáků? Jaký člověk musí být pedagog, který dá prvňáčkovi pětku? Je to opravdu jedinec bez empatie, bez odbornosti, bez vztahu k těmto žákům a bez morálních hodnot? Nejspíše ano, ale za tím vším se skrývaj