Klíčové faktory úspěšného slučování škol

Vydáno: 7 minut čtení

Téma, se kterým se setkáváme už delší dobu, začalo nedávno nabírat na aktuálnosti. Ředitelé ve svých školách čelí výzvám a je jen na nich a jejich zástupcích, jakým způsobem a jak rychle nastaví postupy úspěšného slučování škol a jejich týmů. V tomto příspěvku se zaměříme na klíčové faktory, které mohou školám pomoci zvládnout změnu bez dlouhodobé destabilizace. Pojmenujeme témata, ale také konkrétní kroky, které učitele do procesu aktivně zapojí.

Klíčové faktory úspěšného slučování škol
Jiří
Bréda
leadership konzultant a brain kouc, Mise HERo, s. r. o.
Pro správné fungování škol je podstatné nejen zachovat to účinné, ale také vytvořit podmínky pro obohacení a efektivní spolupráci v nové podobě. To se týká především následujících oblastí:
Silné leadershipové vedení – ředitel jako komunikátor změny
Změna automaticky aktivuje skrze náš limbický systém emoční reakce, které rozhodují o tom, zda ji lidé přijmou, nebo se jí budou bránit. Proto je nezbytné, aby ře

Související dokumenty

Pracovní situace

Začínající učitelé
Měsíční plán zahájení školního roku
2022/2023: Plán činnosti výchovného poradce a školního metodika prevence v 1. pololetí školního roku
Osoby oprávněné jednat jménem školy podle NOZ
Spolupráce pedagogických pracovníků
Statutární orgán, zástupce statutárního orgánu
Školní družina a kritéria ČŠI
Kalendář
Příplatek za vedení – nároková složka platu
Vztahy školy a zřizovatele - neveřejné školy
Vztahy školy a zřizovatele - školy veřejné
Základní metodický rámec pro hodnocení škol ze strany zřizovatele
Plány činnosti - červenec 2021
Plány činnosti - srpen 2021
Kooperace učitelů ve světle profesního učení
Základní momenty novely zákona o pedagogických pracovnících a novely školského zákona
Role zřizovatele v pedagogické oblasti
2022/2023: Plán činnosti střední školy v 1. pololetí školního roku
2022/2023: Činnost školní družiny a školního klubu v 1. pololetí školního roku
2022/2023: Činnost základní umělecké školy v 1. pololetí školního roku

Poradna

Nadúvazkové hodiny ředitele školy
Změna ředitele v soukromé škole
Přespočetné hodiny u statutárního zástupce ředitele ZUŠ
DPP/DPČ v případě ředitele, který je statutárním orgánem právnické osoby
Zřizovatel
Míra vzdělávací povinnosti
Platový tarif vedení školy
Platová třída 13
Vzdání se pracovního místa ředitele školy
Bývalá ředitelka
Jmenování a odstoupení ředitele školy
Přímá pedagogická činnost
Nehodnocení
Osobní příplatek
Pracovnělékařské prohlídky
Přímá vyučovací povinnost
Zástupce ředitele
Dietní stravování
Přijímání ke vzdělávání
IVP