Čím vším je ředitel školy?

Vydáno:

Ředitel školy je učitel, odborník, manažer, personalista, ekonom, leckdy stavař či právník... Ředitel vede, zodpovídá, řídí, rozhoduje, organizuje atd. atd... Je v silách a moci každého ředitele školy znát a umět vše? Je to vždy ku prospěchu věci? Dobrý ředitel se určitě pozná i podle toho, že některými svými aktivitami pověří některého ze svých kolegů a do jeho kompetencí zasahuje co nejméně. Je toto ten správný krok k tomu, aby i ředitel školy byl spokojený?

N
eustále slyšíme o tom, jak nastavit všechna možná opatření tak, aby se děti ve školách cítily dobře, aby prospívaly, byly správně vzdělávány, měly dostatečné poznatky a znalosti, aby rodiče byli spokojeni s výsledky a atmosférou ve škole atd. atd. Nějak však postrádám zájem o to, jak se cítí samotný ředitel ve škole. Zvláště za poslední skoro dva roky je to nápor neskutečný.
Tím, kdo za vše ve škole - tedy i za pohodu a spokojenost - zodpovídá, je její ředitel. V letech minulých jsme mluvili o pozitivním klimatu, dnes o
wellbeingu
. Pro jeho zvládání je potřeba mít n