Nadání
Nová Studie IDEA „Co (ne)víme o žácích s kvantitativním nadáním? Česko v mezinárodním srovnání“ Miroslavy Federičové a Aleny Bičákové detailně mapuje kvantitativně nadané žáky v Česku v mezinárodním srovnání a odhaluje nedostatky v identifikaci nadaných u ...
Vydáno: 22. 5. 20257 minut čtení
Podpora nadání není jen otázkou individuálního rozvoje, ale také otázkou společenského a ekonomického pokroku. Nadání představuje potenciál, který může přinést inovace, kreativitu a nové perspektivy do různých oblastí našeho života. Nad tím, jak nadané ...
Vydáno: 21. 5. 20256 minut čtení
Kniha „Vím si rady s nadáním“ (autorka Judy Galbraith, ilustrace Nancy Meyers, v angl. originále „The Survival Guide for Gifted Kids“) je nejen průvodcem pro děti s mimořádným nadáním, ale také užitečným zdrojem informací pro jejich rodiče a pedagogy. ...
Vydáno: 21. 4. 20253 minuty čtení
Pětina plně organizovaných základních škol nemá ve svých lavicích ani jednoho nadaného nebo mimořádně nadaného žáka. U škol jen s prvním stupněm jich je takových celá polovina. Tato zjištění uvádí Česká školní inspekce v tematické zprávě z roku 2022, která ...
Vydáno: 19. 3. 20258 minut čtení
I’mO (I’m Original) je online program, který hravou formou pomáhá učit se rychleji a snadněji.
Vydáno: 16. 12. 202413 minut čtení
Projekt aplikace, která dokáže pomocí herních testů odhalit nadané děti je absolutním vítězem cen Technologické agentury (TA ČR). O vítězi ceny Český nápad rozhodovali účastníci slavnostního večera i veřejnost on-line na webu. Na vývoji aplikace se ...
Vydáno: 2. 11. 20232 minuty čtení
Mgr. Daniel Honeš vystudoval egyptologii, obecnou lingvistiku a fonetiku na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy. Aby toho nebylo málo, na Pedagogické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích ještě absolvoval studium pedagogiky. Během ...
Vydáno: 23. 10. 20236 minut čtení
Studenti Centra pro talentovanou mládež (CTM), kteří v roce 2022 skládali mezinárodní oborové zkoušky Advanced Placement na úrovni prvního až druhého ročníku zahraniční vysoké školy, opět excelovali. Jejich výsledky výrazně převyšují celosvětový průměr. ...
Vydáno: 17. 4. 20237 minut čtení
Projekt iKAP II – Inovace ve vzdělávání, který pro hl. m. Praha realizuje Pražský inovační institut, vás srdečně zve na další kulaté stoly, jejichž cílem je sdílení dobré praxe mezi profesionály ve vzdělávání.
Vydáno: 10. 4. 20232 minuty čtení
Česká školní inspekce se ve školním roce 2021/2022 kromě jiného věnovala také problematice podpory vzdělávání nadaných a mimořádně nadaných žáků v základních a středních školách. V rámci tohoto tematického šetření se Česká školní inspekce zaměřovala ...
Vydáno: 22. 9. 20229 minut čtení
Snad každý učitel se během své praxe potká s dítětem, které je zvídavější, rychlejší a aktivnější než jeho spolužáci. Projevy nadání jsou různorodé a rozpoznat dítě s vyšším potenciálem nemusí být snadné. O tom, jak s takovými dětmi pracovat, i o tom, co ...
Vydáno: 22. 8. 20229 minut čtení
Speciální vzdělávací potřeby se u žáka ukážou většinou hned na prvním stupni> a diagnostika je také dnes již celkem snadno odhalí. Rozumové nadání může být ale ve spojení s různými obtížemi ve škole těžké rozpoznat. U žáků s dvojí výjimečností se nadání ...
Vydáno: 13. 6. 20227 minut čtení
Český vzdělávací systém tradičně hodně myslí na jedince se zdravotním postižením či oslabením. Pravda, přinejmenším posledních třicet let se vždy dodává, že podobně intenzívně musíme myslet i na nadané. Trochu to je propagační fráze, protože stejně v nás ...
Vydáno: 13. 6. 20227 minut čtení