Skutečný rozsah nadání je v Česku výrazně podhodnocen. Nová studie ukazuje, že nadaných žáků je mnohem více, než uvádějí oficiální statistiky

Nová Studie IDEA „Co (ne)víme o žácích s kvantitativním nadáním? Česko v mezinárodním srovnání“ Miroslavy Federičové a Aleny Bičákové detailně mapuje kvantitativně nadané žáky v Česku v mezinárodním srovnání a odhaluje nedostatky v identifikaci nadaných u nás. Ukazuje se, že skutečný podíl kvantitativně nadaných žáků je výrazně vyšší, než uvádějí oficiální statistiky. Mezi rizikové skupiny, jejichž nadání často zůstává nerozpoznáno, patří častěji dívky a žáci ze socioekonomicky znevýhodněného prostředí.

Skutečný rozsah nadání je v Česku výrazně podhodnocen. Nová studie ukazuje, že nadaných žáků je mnohem více, než uvádějí oficiální statistiky
Alena
Bičáková
M. Phil., Ph.D.
výzkumný pracovník CERGE-EI a thinktanku
Miroslava
Federičová
Ph.D.
výzkumný pracovník v oblasti
Kolik je skutečně v Česku nadaných dětí? A kolik jich dokážeme r

Související dokumenty

Pracovní situace

Možné potíže plynoucí z intelektového nadání
MŠMT finančně podporuje učitele základních škol, kteří se věnují nadaným žákům
Individuální vzdělávací plán v mateřské škole
Individuální vzdělávací plán v základní škole
Individuální vzdělávací plán ve střední škole, konzervatoři a vyšší odborné škole
Individuální vzdělávací plán – obecná charakteristika
Přeřazení žáka do vyššího ročníku
Náplň práce školního psychologa
Náplň práce školního speciálního pedagoga
Supervizní a intervizní činnost ve školském a školním poradenském systému
Metodické komentáře k zákonu Lex Ukrajina 2
Způsob poskytování poradenských služeb školským poradenským zařízením
2022/2023: Plán činnosti výchovného poradce a školního metodika prevence v 1. pololetí školního roku
Činnost výchovného poradce a metodika prevence v prvním pololetí školního roku 2021/2022
Děti s odlišným mateřským jazykem a děti-cizinci v mateřské škole
Červen a červenec 2021: Právní předpisy a informace významné pro práci škol a školských zařízení
Plán činnosti výchovného poradce a školního metodika prevenceve 2. pololetí školního roku 2021/2022
Záškoláctví a skryté záškoláctví - jak mu předcházet
Přijímání ke vzdělávání cizinců, vzdělávání cizinců, ukončování vzdělávání cizinců
Adaptační koordinátor

Poradna

Individuální vzdělávací plán mimořádně nadaného žáka
Přijímací řízení do osmiletého gymnázia u nadaného žáka
Přeřazení mimořádně nadaného žáka do vyššího ročníku bez absolvování předchozího ročníku