Nová Studie IDEA „Co (ne)víme o žácích s kvantitativním nadáním? Česko v mezinárodním srovnání“ Miroslavy Federičové a Aleny Bičákové detailně mapuje kvantitativně nadané žáky v Česku v mezinárodním srovnání a odhaluje nedostatky v identifikaci nadaných u nás. Ukazuje se, že skutečný podíl kvantitativně nadaných žáků je výrazně vyšší, než uvádějí oficiální statistiky. Mezi rizikové skupiny, jejichž nadání často zůstává nerozpoznáno, patří častěji dívky a žáci ze socioekonomicky znevýhodněného prostředí.
Skutečný rozsah nadání je v Česku výrazně podhodnocen. Nová studie ukazuje, že nadaných žáků je mnohem více, než uvádějí oficiální statistiky
Alena
Bičáková
M. Phil., Ph.D.
výzkumný pracovník CERGE-EI a thinktanku
Miroslava
Federičová
Ph.D.
výzkumný pracovník v oblasti
Kolik je skutečně v Česku nadaných dětí? A kolik jich dokážeme r