Irina Boková

Vydáno:

Nestává se tak často, aby generální tajemník UNESCO, paní Irina Boková, zavítal do České republiky; vždyť to byla její první oficiální návštěva v naší zemi. Vedle formálních setkání, kterých v průběhu třetího květnového dne bylo opravdu hodně, paní tajemnice zavítala také na naši Základní školu, Lupáčova, Praha 3, což nás velmi těší, ale na druhé straně také zavazuje.

Ing.
Milan
Hausner,
ředitel Základní školy Lupáčova, Praha 3
Myslím, že šlo o opravdu mimořádnou událost, a ačkoli jsme na různé návštěvy poměrně zvyklí, takto významnou politickou osobnost jsme u nás ještě nikdy neměli.
Co jsme očekávali? Spíše zdvořilostní návštěvu, pár fotografií a slov, strojené úsměvy do blesků fotografů. Nic z toho se ale nekonalo. Žádná pompa, žádná ochranka. Jen setkání s neuvěřitelně milou světovou osobností s nesmírnými zkušenostmi a tak obrovským charismatem, že se skvělá nálada okamžitě přenesla nejen na hostitele, ale všechny účinkující. A když to říkali po setkání i sami učitelé, tak to už je vpravdě výjimečné.
Zájem paní Bokové o vše, co se ve škole opravdu děje, od inkluze až po integraci cizinců i naplňování vzdělávacích cílů UNESCO, byl opravdový a ne jen profesionálně přehrávaný. Její neuvěřitelně přátelský a milý přístup k našim žákům od těch nejmenších až po ty, kteří prezentovali některé výstupy z projektů, dal úternímu dopoledni 17. května opravdu slavnostní rámec.
Naši žáci z V. C představili svůj vpravdě „rodičovský“ program Celým Českem za UNESCEM pod vedením
dr.
L. Karausové; naši šesťáci zase „přehráli“ svou vizi založení kostela Nejsvětějšího srdce Páně architekta J. Plečnika, který je jedním z možných kandidátů na zapsání do světového dědictví UNESCO. Nemohli jsme také nepředstavit náš podíl na fotopastech v jávském pralese či dvě Evropské jazykové ceny z roku 2014 a 2016.
Bylo zajímavé slyšet názor těchto významných hostů na inkluzi žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Dozvědět se, že se tato situace řeší i na úrovni celosvětové organizace, mi dalo alespoň trošku naděje ve světlejší zítřky. A nemyslím to ve frázích doby minulé. Náš projekt Děti jako my věnovaný právě dětem s lehkým mentálním postižením paní tajemnici velmi zaujal právě proto, že řeší inkluzi velmi úspěšně, zásadně prostřednictvím zážitkové pedagogiky. K tomuto projektu se vrátíme v obsáhlejším článku.
A samozřejmě nemohlo nedojít na mapu českých památek UNESCO, kterou stvořili a ve 13 mutacích vyvedli děti a rodiče našich cizinců ve škole ve spolupráci s učiteli naší školy. Evropská jazyková cena za rok 2016 nás k našemu velkému překvapení opět neminula.
Co říkala paní Boková o naší škole, si přečtěte v případě zájmu sami.
A tak mi nezbývá než svou impresi z této návštěvy shrnout do závěrečné věty: „Byla to jedna z nejmilejších návštěv za mou dlouholetou praxi. Dala mi zas na chvilku naději, že politika nemá jen své stinné stránky.“
-
Fotografie a školní web:
http://www.zslupacova.cz/2016/05/21/test/
-
Oficiální report UNESCO o návštěvě:
http://www.unesco.org/new/en/media-services/singleview/news/unes co_director_general_discusses_current_ global_challenges_and_inter national_cooperation_with_the_president_of_the_czech_re public_he_ milos_zeman/;. Vz8P_lJf26o
-
Článek MZV:
http://www.mzv.cz/jnp/cz/zahranicni_vztahy/cr_v_me zinarodnich_org anizacich/unesco/aktualne/irina_ bokovova_generalni_reditelka.html
Na fotografii zleva: Alexander Bellu, místostarosta Praha 3; Milan Hausner, ředitel ZŠ Lupáčova, Praha 3; Irina Bokova, generální tajemník UNESCO; Karel Komárek, Česká komise pro Unesco, vedoucí tajemník sekretariátu

Související dokumenty

Pracovní situace

Kdy může zřizovatel odvolat ředitele školy?
Kalendář
Soudní přezkum a rozhodnutí ředitele školy
Žádost o individuální (domácí) vzdělávání
Ředitelské volno
Právní postavení školské rady
Zápis z jednání školské rady
Řízení zařízení školního stravování (školní jídelny, vývařovny, výdejny)
Syndrom vyhoření a jeho prevence
Vnitřní předpis o spisové službě pro školy
Jak na spisový a skartační řád?
Má mít pedagog postavení úřední osoby dle trestního zákoníku?
Vztahy školy a zřizovatele - neveřejné školy
Vztahy školy a zřizovatele - školy veřejné
Základní metodický rámec pro hodnocení škol ze strany zřizovatele
Plány činnosti - červenec 2021
Plány činnosti - srpen 2021
Kooperace učitelů ve světle profesního učení
Jak reagovat na požadavky rodičů, aby jejich dítě bylo vyjmuto z povinností stanovených ochrannými opatřeními Ministerstva zdravotnictví?
Jak reagovat na výzvy ohledně covidu-19, které ředitelé nalézají v datových a e-mailových schránkách

Poradna

Granty
Ukončení pracovního poměru – ředitel školy
Změna ředitele v soukromé škole
Přespočetné hodiny u statutárního zástupce ředitele ZUŠ
Jmenování ředitele
Vzdání se funkce
Výkon veřejné funkce
Míra vzdělávací povinnosti
Platový tarif vedení školy
Vzdání se pracovního místa ředitele školy
Bývalá ředitelka
Jmenování a odstoupení ředitele školy
Přímá pedagogická činnost
Osobní příplatek
Přímá vyučovací povinnost
Zástupce ředitele
Dietní stravování
Přijímání ke vzdělávání
IVP
FKSP