Dílna čtení jako pramen a oáza dětského čtenářství - 2. část

Vydáno: 6 minut čtení

Základním zdrojem, z kterého může žák čerpat při svém růstu ke čtenářské a kritické gramotnosti, je prožitkové čtenářství. Pravidelné čtení spojené s prožitkem zvyšuje šance každého dítěte, že získá přesvědčený postoj ke čtení a ovládne i náročné čtenářské dovednosti. Jednu z možností, jak cíleně a pravidelně rozvíjet prožitkové čtenářství, nám nabízí dílna čtení. Některé její charakteristiky a přínosy jsme si již představili v minulém čísle Učitelského měsíčníku a dnes se podíváme na další.

Dílna čtení jako pramen a oáza dětského čtenářství – 2. část
Hana
Košuličová
pedagogická
Miloš
Šlapal
pedagogický konzultant

Související dokumenty

Pracovní situace

Rámcové vzdělávací programy středního odborného vzdělávání
Rámcový vzdělávací program pro speciální vzdělávání
Školní vzdělávací program
Revize RVP
Školní program EV a jeho tvorba
Odborný výcvik v kontextu praktického vyučování a druhu práce
Školní kurikulum – tvorba ŠVP
Mediální vzdělávání
Bílá kniha
Přehled hlavních strategických a koncepčních dokumentů v oblasti vzdělávání
Koncepce rozvoje informačních a komunikačních technologií ve vzdělávání
Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
Rámcový vzdělávací program pro gymnázia
Upravený Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
Novela maturitní vyhlášky
Metodické doporučení MŠMT k zajištění výuky plavání v základních školách 2023
Začínající učitelé
Měsíční plán zahájení školního roku
Právní aspekty organizace mimoškolních akcí
Zápis k povinné školní docházce (do prvního ročníku základního vzdělávání)

Články

Dílna čtení jako příležitost pro společné profesní učení
Dílna čtení jako pramen a oáza dětského čtenářství - 1. část
Dílna čtení jako příležitost k rozvíjení čtenářských dovedností u žáků
Dílna čtení v 9. třídě
Hodnocení v dílně čtení
Co přináší a obnáší pravidelná dílna čtení na 2. stupni
Dílny čtení - jak na ně (nejen) v první třídě
Jak propojujeme dílny čtení s výukou literatury
Jak jsme zaváděli dílny čtení ve třídě a ve škole