Když poradny a školní psychologové táhnou za jeden provaz aneb jeden bez druhého nezmůže skoro nic...

Následující článek vznikl jako virtuální rozhovor mezi PhDr. Galinou Jarolímkovou (psycholožkou a ředitelkou Pedagogicko-psychologické poradny pro Prahu 1, 2 a 4 [dále PPP]) a PhDr. Norou Jakobovou (školní psycholožkou, kariérovou poradkyní a vedoucí Školního poradenského pracoviště na Gymnáziu Jana Palacha Praha 1, s. r. o. [dále GJP]). Raději by se sešly osobně u kávy, ale vzhledem k epidemiologické situaci si popovídaly alespoň online. Položily si otázky, které je vedou k zamyšlení nad vzájemnou spoluprací, nad aspekty, které v současném poradenském systému fungují, stejně jako nad tím, co by bylo možné vylepšit.

Co v rámci spolupráce PPP a školních psychologů považuješ za stěžejní?
GJ:
„Úzkou spolupráci odborných pracovníků PPP a školních psychologů i školních speciálních pedagogů považuji ze své praxe za velmi přínosnou a velmi důležitou. Nejde jen o pohled na společnou odbornou činnost, ale o nastavení vzdělávacích potřeb všech žáků školy. Nemusí se vždy jednato žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, jde i o žáky, kteří se ocitli v nějaké obtížné situaci. Úzká a kvalitní spolupráce obou pracovišť je tedy ku prospěchu věci všech stran. Dosti často se na pozice školních psychologů přijímají čerství absolventi – kolegové s žádnými či minimálními zkušenostmi a v rámci supervizí, intervizí a dalších možných odborných setkávání mají možnost konzultací a odborných vedení.“
NJ:
„Vzhledem k tomu, že je čas

Související dokumenty

Pracovní situace

Akreditace vzdělávacích programů v systému DVPP
Možnost vzdělávat se současně ve více mateřských školách
Přerušení vzdělávání (§ 66 odst. 5 školského zákona)
Přerušení vzdělávání žákyně dle § 66 odst. 6 školského zákona
Vzdělávání v soukromých a církevních základních a středních školách
Školní vzdělávací program
Revize RVP
Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání na školní rok 2014/2015
Bezplatné poskytování učebnic
Vzdělávání koordinátorů EV
Zpracovávání osobních údajů v podobě výsledků vzdělávání
Finanční gramotnost - modelové úlohy
Pokračování v základním vzdělávání podle § 55 odst. 2 školského zákona
Zákon o mimořádném ředitelském volnu a mimořádném vzdělávání distančním způsobem v souvislostech
Vzorové situace při žádosti rodiče o informace o průběhu vzdělávání dítěte
Smlouva o úplatném vzdělávání v soukromé a církevní škole
Činnost učitele základní školy v souvislosti se vzděláváním distančním způsobem
Smlouva o úplatném vzdělávání v soukromé a církevní škole - 2. část
Kooperace učitelů ve světle profesního učení
Možné potíže plynoucí z intelektového nadání

Poradna

Výuka Aj
Ukončení předškolního vzdělávání
Výkaz práce
Povinné předškolní vzdělávání
Úhrada konference Škola jako místo setkávání ze šablon