Dokážeme se podívat z jiného úhlu?

Vydáno: 10 minut čtení

Školní prostředí, obzvláště první stupně základních škol, je jediným místem, kde se setkávají, mísí a prolínají děti různého nadání, přicházející ze všech sociálních vrstev. Všem vzdělavatelným dětem by měla být dána možnost začít se vzdělávat v hlavním vzdělávacím proudu. Poté první stupeň opouštějí žáci, jedinci, kteří pokračují v dalším vzdělávání na víceletých gymnáziích, čímž se již složení žáků na druhém stupni trochu mění.

Dokážeme se podívat z jiného úhlu?
PhDr.
Dana
Míková
pedagožka, metodička, lektorka, mentorka
Žáci nastupující do prvních tříd mohou mít natolik rozdílné potřeby, že pro jejich naplnění je potřeba naprosto profesionálních výkonů pedagogů. Potřebují učitele, kterým nechybí pedagogický takt, respekt, individuální přístup, důsledná laskavost, ale i tzv. selský rozum. Rozdílností u žáků je nepočítaně. Od kapacity paměti, rozdílného pracovního tempa a nestejného intelektu přes velké rozmezí ve sluchovém a zrakovém vnímání, diference v grafomotorickém projevu až po nejednotné matematické představy a řadu dalších. To, co může vést k přetěžování jednoho žáka, nemusí nutně znamenat přetěžování žáka druhého. Dále je nutné zmínit odlišnosti v sociální oblasti, emoční zralosti i v návycí

Související dokumenty

Pracovní situace

Určení formy, obsahu a pravidel používání žákovské knížky
Vzorové situace při žádosti rodiče o informace o průběhu vzdělávání dítěte
Hodnocení žáka omluveného z důvodu odmítání testování, ochrany dýchacích cest
Kooperace učitelů ve světle profesního učení
Strategické řízení a plánování v digitální škole
Úvod do formativního hodnocení
Formativní hodnocení v praxi učitele
Školní družina a kritéria ČŠI
Vzdělávání koordinátorů EV
Finanční gramotnost - modelové úlohy
Činnost učitele základní školy v souvislosti se vzděláváním distančním způsobem
Vysvědčení na základní škole
Vysvědčení na střední škole
Vysvědčení v základních uměleckých školách
Nastavení strategie výuky na dálku
Zpracovávání osobních údajů v podobě výsledků vzdělávání
Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání na školní rok 2014/2015
Nástroje vlastního hodnocení
Plán vlastního hodnocení
Začínající učitelé

Poradna

Hodnocení v náhradním termínu
Nehodnocení
Ukončení předškolního vzdělávání
Výkaz práce
Povinné předškolní vzdělávání
Možnost hradit část dalšího vzdělávání z ONIV
Náhrada druhého cizího jazyka
Poskytnutí informací třetí osobě
Hodnocení za 1. pololetí - nehodnocen
Rozsah a obsah hodnocení žáka
Úhrada konference Škola jako místo setkávání ze šablon
Výuka plavání a omluvenky
Výuka Aj