Na naší škole jsme v únoru tohoto roku zahájili pilotní prověřování programu Karaton. Jde o jeden z významných výstupů mezinárodního projektu A is for App, který má za cíl podpořit učitele, ale hlavně žáky k plynulému a radostnému čtení za využití moderních technologií a aplikací. Do projektu jsou zapojeny Velká Británie, Holandsko, Belgie a Česká republika. V mezinárodním týmu jsou psychologové, speciální pedagogové, experti
na dyslexii, ředitelé vybraných základních škol a také pedagogové. Všichni se společně snaží vytvořit metodickou podporu pro učitele, aby věděli, jak co nejlépe podpořit děti
k získání lepších čtenářských dovedností a jak začlenit tento čtenářský program do výuky
a domácí přípravy.
Pilotní program využíváme ve druhých třídách – pro prvňáky a druháky se jeví hra jako nejužitečnější. Karaton je zpracován jako on-line hra. Je to příběh planety nazvané Karaton, kde si děti na ostrově Noark podle sebe vytvoří postavičku, která je pak celou hrou provází. Cílem je znovu podle svých představ vybudovat tzv. ostrov poznání, který byl