Svoboda je jistě lepší než závislost, ale není to vrchol...

Vydáno: 11 minut čtení

To, že v podnikatelské sféře platí rovnítko mezi spokojeným kolektivem zaměstnanců a podávanými výsledky - ziskem, není nic nového a nikdo nezpochybňuje, že bezpečné prostředí, ve smyslu svobodného, podporujícího a spravedlivého prostředí, uvolňuje mozkový potenciál pracovníků.

Svoboda je jistě lepší než závislost, ale není to vrchol...
Jiří
Stárek,
ředitel ZUŠ Hostivař, předseda Stálé konference ředitelů, editor Speciálu pro ZUŠ, považuje za nejdůležitější při spolupráci shodu na společném cíli - pokud cíl, to, na čem se dělá, dává lidem smysl, pak dělají rádi, dobrovolně, a tudíž společně. Dále obětavost - naše stále více prosperující civilizace už moc nerozumí pojmu "vědomá oběť" nebo "sebeomezení". To bylo v předchozích kulturách nedílnou součástí života. Spolupráce jistě přináší celku vždy lepší výsledky než vzájemná konkurence, ale to se neobejde bez slevení z něčeho svého. A v neposlední řadě je důležitá schopnost "držet basu" - v muzikantském světě se říká, že "basa tvrdí muziku", což znamená, že bez basové linky hudba ztratí svoji kompaktnost, logiku i krásu. A spolupráce bez toho, že se lidé vzájemně podporují, fandí si a mohou se na sebe spolehnout, je jako kapela, co se nedá poslouchat.

Související dokumenty

Pracovní situace

Organizační řád školy
Malotřídní základní škola
Žákovská a studentská samospráva
Organizační řád příspěvkové organizace v pracovněprávních souvislostech
Osoby oprávněné jednat jménem školy podle NOZ
Statutární orgán, zástupce statutárního orgánu
Výroční zpráva o činnosti školy
2022/2023: Činnost základní umělecké školy v 1. pololetí školního roku
Školní řád pro základní umělecké školy
Absolutorium - konzervatoř
Absolutorium v konzervatoři – jednotlivé zkoušky
Zkušební komise absolutoria v konzervatoři
Vykonání absolutoria v konzervatoři
Minimální mzda státu EU a výjezdy škol do zahraničí
Metodické doporučení k primární prevenci rizikového chování u dětí, žáků a studentů ve školách a školských zařízeních
Školní stravování „předškoláka“ – vymáhání úhrady a prominutí dluhu
Poskytování dietního stravování v MŠ
Záznamy o činnostech zpracování a školní jídelny
Záznamy o činnostech zpracování a školní družiny
Mediální vzdělávání

Poradna

Přechod práv a povinností na nového zaměstnavatele
Kvalifikace
Bezpečnost
Kvalifikace
Soukromá hudební škola - přímá vyučovací povinnost - odborná poradna, odpověď na dotaz
Limit dlouhodobého hmotného a nehmotného majetku u obecně prospěšné společnosti
Je možný zkrácený úvazek ředitele a zástupce ředitele
Normy pro osvětlení při výuce výtvarného oboru na ZUŠ
Studium v ZUŠ
Rozsah pracovní doby v pracovní smlouvě pro pedagogy ZUŠ
Nástup zletilého žáka do ZUŠ od druhého pololetí
Nadúvazková hodina v ZUŠ - vznik nároku na příplatek
Přespočetné hodiny u statutárního zástupce ředitele ZUŠ