Literární noviny mají svou vzdělávací Akademii

Vydáno:

Současná česká a světová literatura, Literatura pro děti, Současný český jazyk, Média a my, Tvůrčí psaní, Soudobé české dějiny – to jsou názvy jen některých kurzů, jejichž širokou škálu nabízí především pedagogům, ale i pracovníkům knihoven či domů dětí a mládeže Akademie Literárních novin s příslušnou akreditací ministerstva školství.

 

Literární noviny mají svou vzdělávací Akademii
Ing.
Miroslav
Pavel,
novinář a publicista, vydavatel Literárních novin a zakladatel jejich Akademie
Když jsem před třemi lety dostal nápad využít širokého okruhu autorů – spolupracovníků „Literárek“ – pro předávání znalostí a zkušeností v rámci dalšího vzdělávání pedagogů a nejen jich, netušil jsem, že se tento projekt setká s tak velkým ohlasem. Z původního jednoduchého kurzu Současná česká literatura se počet témat rozrostl téměř na dvacítku. Našli jsme především ta, která korespondují s osnovami středních i základních škol, a díky exkluzivním lektorům, jimiž jsou přední spisovatelé, publicisté, historici, vysokoškolští učitelé, překladatelé mají kurzy vysokou úroveň.
Na jejich dosavadní úspěšný průběh má vliv i prostředí: konají se totiž přímo v redakci Literárních novin, a tak účastníci mohou být přítomni té neopakovatelné atmosféře při přípravě aktuálního čísla.
Limitovaný počet 20 posluchačů umožňuje snadný kontakt s lektorem i mezi sebou navzájem. Účastníci kurzů mohou vyslechnout a diskutovat např. se šéfredaktorem LtN P. Bílkem, publicistou K. Hvížďalou, ředitelem Ústavu soudobých dějin AV ČR O. Tůmou, dětským psychologem V. Mertinem, spisovateli P. Žantovským, D. Fischerovou, básníkem V. Janovicem a dalšími. Jako
bonus
pro ty, kteří nechtějí jen poslouchat, ale naučit se spisovatelskému „řemeslu“, pořádáme kurzy tvůrčího psaní, a to nejen u nás, ale i v zahraničí. A lákáme na inspiraci při pětidenních pobytech ve velkoměstech kultury, jako je Paříž, Berlín, Vídeň či Petrohrad. Naše akademie je v tomto směru také součástí mezinárodní školy Evropské asociace programů tvůrčího psaní (EACWP).
Všechny podrobnosti o tématech kurzů, jejich termínech a možnostech objednání včetně kontaktů najdete na webových stránkách akademie.literarky.cz.
Z OHLASŮ NA NAŠE KURZY:
Média a my
Velice se mi líbily jednotlivé přednášky, jejichž náplň předčila má očekávání. Bylo v nich víc, než jsem si dokázala při pouhém přečtení obsahu kurzu představit. Jsem ráda, že jsem se kurzu zúčastnila, přinesl mi nadhled na tuto problematiku a věřím, že mnohé získané informace zužitkuji i v práci se studenty na besedách. Jsem pořád vnitřně nadšená, když si na kurz vzpomenu.
Lenka Maňáková, Hodonín
10. 12. 2015 jsem se zúčastnil kurzu „Média a my“ pořádaného Akademií Literárních novin. Celkové hodnocení kurzu – 1. Za poslední dva roky první vzdělávací akce, kde jsem neusnul. Nechť se daří i nadále. Ing. Jiří Skrbek, Šumperk
Posílám hodnocení kurzu „Média a my“. Samozřejmě pozitivní. Z kurzu jsem odjížděla nabita informacemi a poznatky, jež jsem získala od výjimečných osobností v příjemném prostředí redakce Literárních novin. Organizace kurzu byla opět bezchybná. Romana Stránská, Liberec
Současná česká literatura
Obsahově i organizačně jedinečné, ráda bych vyzvedla jazykovou vybavenost přednášejících. Mé výpisky zdaleka nesuplovaly jenom teze, které jsme obdrželi e-mailem, jsou také vzpomínkou na bohatství české slovní zásoby.
Mgr. Vlasta Drábková, Nová Paka
Hodnocení kurzu: rozhodně přínosné v mnoha ohledech. Celé rozvrstvení české literatury bylo přehledné a skutečně jsme se něco dozvěděli o stavu české literatury. Je také dobře, když se učitelé sejdou a mohou si sdělit své zkušenosti s výukou.
Mgr. Zuzana Kleknerová, Liberec

Související dokumenty

Pracovní situace

Akreditace vzdělávacích programů v systému DVPP
Možnost vzdělávat se současně ve více mateřských školách
Přerušení vzdělávání (§ 66 odst. 5 školského zákona)
Přerušení vzdělávání žákyně dle § 66 odst. 6 školského zákona
Vzdělávání v soukromých a církevních základních a středních školách
Školní vzdělávací program
Revize RVP
Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání na školní rok 2014/2015
Bezplatné poskytování učebnic
Vzdělávání koordinátorů EV
Zpracovávání osobních údajů v podobě výsledků vzdělávání
Finanční gramotnost - modelové úlohy
Pokračování v základním vzdělávání podle § 55 odst. 2 školského zákona
Zákon o mimořádném ředitelském volnu a mimořádném vzdělávání distančním způsobem v souvislostech
Vzorové situace při žádosti rodiče o informace o průběhu vzdělávání dítěte
Smlouva o úplatném vzdělávání v soukromé a církevní škole
Činnost učitele základní školy v souvislosti se vzděláváním distančním způsobem
Smlouva o úplatném vzdělávání v soukromé a církevní škole - 2. část
Kooperace učitelů ve světle profesního učení
Možné potíže plynoucí z intelektového nadání

Poradna

Výuka Aj
Ukončení předškolního vzdělávání
Výkaz práce
Povinné předškolní vzdělávání
Úhrada konference Škola jako místo setkávání ze šablon