Problémové chování - plán pedagogické podpory

Vydáno: 5 minut čtení
Máte ve třídě dítě s problémovým chováním? Nedodržuje domluvená pravidla, nespolupracuje s vámi ani s ostatními dětmi při společných aktivitách, ruší ostatní či je agresivní? Dříve než ho pošlete do poradny, vyzkoušejte podpůrná opatření prvního stupně a vypracujte si plán pedagogické podpory (PLPP). V článku najdete příklad plánu pro chlapce s problémovým chováním v první třídě.
 
Co je plán pedagogické podpory a kdy ho využít?
Plán pedagogické podpory je nástroj pro první z pěti stupňů podpůrných opatření, který však není škola povinna připravovat. Jeho cílem je podpořit dítě se vzdělávacími, výchovnými nebo jinými obtížemi. Tato pomůcka slouží ke „stabilizaci“ dítěte pomocí běžně dostupných metod a forem práce i jako prevence zhoršování – při vzdělávání, v rámci vztahů s vrstevníky i autoritami apod. Jedná se o první krok, který probíhá uvnitř instituce, školy. Pokud nestačí, je nutno zapojit další instituce (pedagogicko-psychologickou poradnu, školské poradenské zařízení atd.).

Související dokumenty

Pracovní situace

Individuální vzdělávací plány a plány pedagogické podpory pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
Vybrané aspekty implementace společného vzdělávání
Novela vyhlášky č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných
Individuální vzdělávací plán
Zařazení dítěte do přípravného stupně základní školy speciální
Školní psycholog na střední škole
Odborná kvalifikace pedagogických pracovníků na 1. stupni ZŠ a v přípravných třídách
Odborná kvalifikace speciálních pedagogů, psychologů, metodiků prevence a asistentů pedagoga
Kdo je výchovný poradce
Výchovný poradce a žáci s SVP
VP a speciálně pedagogické centrum
Zařazování do platových tříd - asistent pedagoga
Školní psycholog na základní škole
Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami
Přehled situací, kdy je doporučení či součinnost školského poradenského zařízení nezbytnou podmínkou pro úkony ve vzdělávání
ADHD v předškolním věku
ADHD ve školním věku
ADHD v období dospívání (adolescence)
Individuální vzdělávací plán – obecná charakteristika
Individuální vzdělávací plán – vztah k různým oblastem činnosti školy

Poradna

Přiznání podpůrného opatření prodloužení délky studia střední školy – nutnost podávání žádosti a vydávání rozhodnutí
Děti s podpůrným opatřením 3. stupně