Patří známkování do škol 21. století?

Vydáno:

Když navštívíme dnešní základní školy, v některých vidíme interaktivní tabule, tablety, dokonce výuku robotiky, ale také asistenty, kteří pomáhají žákům, tandemovou výuku nebo třeba děti, které se učí matematiku za využití počítadla, v pracovních činnostech plstí, navštěvují farmáře a učí se stříhat ovce nebo dojit krávy. Děti se rozhodně potřebují ve 21. století učit věci, o kterých se jejich rodičům a prarodičům ani nesnilo. Hlavně vývoj moderních technologií se ubírá mílovými kroky dopředu. Současně ale některé postupy, které se učili už jejich prarodiče, mohou být stále aktuální a není třeba se jich v zájmu pokroku zbavovat. Patří do některé z těchto kategorií známkování?

Patří známkování do škol 21. století?
doc. PhDr.
Lenka
Krejčová
Ph.D.
DYS-centrum® Praha, z. ú., ZŠ Poznávání, s. r. o., katedra psychologie FF UK
Začněme dvěma příběhy. V jedné základní škole vedení před několika lety vytvořilo pozici školního speciálního pedagoga, který zde působí na plný úvazek a skutečně intenzivně se věnuje žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. V tomto školním roce začali pozorovat, že mnohé děti dokážou velmi účinně ve výuce pracovat, když mají k dispozici pomůcky, které jim poskytnou určitou oporu (např. přehled násobilky, přehledy gramatiky, kalkulátor

Související dokumenty

Pracovní situace

Zpracovávání osobních údajů v podobě výsledků vzdělávání
Zákon o mimořádném ředitelském volnu a mimořádném vzdělávání distančním způsobem v souvislostech
Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání na školní rok 2014/2015
Hodnocení pedagogického pracovníka
Vzdělávání koordinátorů EV
Aktualizace školního řádu základní školy na základě právních předpisů (2020/2022)
Metodika k hodnocení žáků v základních školách dle zákona Lex Ukrajina ve školním roce 2021/2022
Metodika k hodnocení žáků ve středních školách a konzervatořích dle zákona Lex Ukrajina ve školním roce 2021/2022
Metodika k hodnocení studentů ve vyšších odborných školách dle zákona Lex Ukrajina ve školním roce 2021/2022
Určení formy, obsahu a pravidel používání žákovské knížky
Komisionální zkouška žáka střední školy
Úvod do formativního hodnocení
Formativní hodnocení v praxi učitele
Učící se komunity učitelů
Vzorové situace při žádosti rodiče o informace o průběhu vzdělávání dítěte
Konflikt se žákem. Postup při řešení problémů se žáky
Hodnocení žáka omluveného z důvodu odmítání testování, ochrany dýchacích cest
Činnost učitele základní školy v souvislosti se vzděláváním distančním způsobem
Schéma posuzování návratu ze zahraničí školami podle mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví
Kooperace učitelů ve světle profesního učení

Poradna

Výuka Aj
Hodnocení za 1. pololetí - nehodnocen
Možnost hradit část dalšího vzdělávání z ONIV
Úhrada konference Škola jako místo setkávání ze Šablon
Hodnocení v náhradním termínu
Poskytnutí informací třetí osobě
Jmenování třídních, uvádějících a provázejících učitelů
Náhrada druhého cizího jazyka
Rozsah a obsah hodnocení žáka
Učitel autoškoly a adaptační období
Prodloužení zkušební doby
Problémy ve třídě
Úvazek
Úvazek
Podnapilý rodič
Výuka plavání a omluvenky
Odpovědnost školy za škodu - odpověď na dotaz
Dozor při odvozu do nemocnice - odborná poradna, odpověď na dotaz
Záskok za nemocného jazykáře - odborná poradna, odpověď na dotaz
Počet žáků ve třídě