Roste nejistota, jak se po tak dlouhé izolaci mimo školu budou žáci chovat. Řada z nás se jistě obává, že puberťáci doma ještě více zvlčili a bude velmi těžké s nimi ve škole opět vycházet. Je tedy dobré si zopakovat, jak reagovat ve vyhrocené situaci, kdy nás žák/žákyně tzv. vytočí. Snad všichni známe ty emočně vypjaté chvíle, kdy na nás žáci slovně (nevybíravě, drze, možná vulgárně) zaútočí. Zde samozřejmě záleží na tom, jak moc je projev dítěte tzv. za hranou a jak moc je dotyčný pedagog zkušený a poučený. Pokud se dostaneme do situace, kdy v nás žákova reakce či útok vyvolá vztek nebo pocit bezmoci, je dobré vědět, jak postupovat. Nemusí to být jen ve třídě. Může to být vulgární hláška na ulici, na chodbě apod.
I když jsme skvělí pedagogové, můžeme se do takovésituace někdy dostat. Ať už proto, že děti testují hranice, nebo projevují nějaké hlubší problémy. Jako první naskočí zpravidla pocit překvapení – nevím, co mám dělat. Tento pocit je potřeba si uvědomit a přijmout ho. Následně se musíme rozhodnout, jestli s tím chceme něco dělat, nebo to z určitých důvodů necháme být. Taková situace probíhá ale většinou velmi rychle, zpočátku se nám tedy může stát, že než se rozhodneme pro konkrétní reakci, žák je pryč. Nevadí, stále sek situaci můžeme vrátit a bylo by to jistě vých