Stravování dětí v mateřské škole - 4. Část Hody, hody doprovody...

Vydáno: 15 minut čtení

Přemýšlejí děti nad tím, co jedí? Vědí, odkud se vzaly potraviny na jejich talířku? Mají možnost vyzkoušet si přípravu jednoduchého pokrmu? Dáváme jim příležitosti k bližšímu poznávání například jednotlivých druhů ovoce a zeleniny? Mohou je děti s pomocí dospělých samy zpracovat? Následující seriál nabízí inspiraci, jakým způsobem můžeme děti blíže seznamovat s plody a rostlinami, které samy vypěstují.

Stravování dětí v mateřské škole - 4. Část Hody, hody doprovody...
Mgr.
Miroslava
Strakatá,
ředitelka MŠ Slunečnice Maršovice, lektorka DVPP
Velikonoce jsou jedny z nejstarších svátků. Staré pohanské rituály se časem spojily s církevními oslavami a vytvořily tak soubor rozmanitých zvyků a obyčejů. Naši předkové přikládali Velikonocům také velký význam z pohledu jarních svátků, které vítaly návrat slunce a nový úrodný rok. S oslavami velikonočních svátků, které se mohou v některých aspektech lišit krajově, souvisí také známé tradiční pokrmy, ale také ty neobvyklé. Pojďme děti seznámit prostřednictvím různých činností s některými z nich a také s různými ingrediencemi.
Vajíčka jako potravina i výzdoba
Klasickým symbolem Velikonoc jsou vajíčka. Barvíme je různými technikami, ať již vařená, nebo vyfouklá, a také z nich připravujeme různé velikonoční pokrmy. Zaměříme se na barvení vajíček méně známou a neobvyklou technikou - barvení „přírodními“ barvami, tedy různými potravinami, kořením nebo bylinami. K barvení můžeme použít černou kávu, červené zelí, borůvky, cibuli, kopřivy, kurkumu, šafrán, mrkev, petržel, špenát, červenou řepu a další.
Příprava barev
Dáme vařit 1 litr vody, přidáme 1 polévkovou lžíci soli, 2 lžíce octa a 2 lžíce příslušného ovoce, zeleniny, koření ne

Související dokumenty

Pracovní situace

Spotřební koš
Novela vyhlášky o školním stravování
Poskytování dietního stravování v MŠ
Tematická zpráva ČŠI 2017
Dohled ve školní jídelně
Odborná kvalifikace pedagogických pracovníků v MŠ
Podmínky požární ochrany v objektech mateřské školy
Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
Odpovědnost pedagogů MŠ podle aktuální právní úpravy
Zkušební pobyt dítěte při přijetí do mateřské školy
Děti-cizinci v MŠ
Podmínky přístupu cizinců ze třetích států k předškolnímu vzdělávání
Přijímací řízení k předškolnímu vzdělávání
Žádost o přijetí k předškolnímu vzdělávání (přihláška)
Přerušení a zastavení správního řízení
Rozhodnutí o přijetí a nepřijetí k předškolnímu vzdělávání
Oznámení rozhodnutí
Doplňkové děti - MŠ
Provozovatelé stravovacích služeb
Hygiena potravin a legislativa

Poradna

Povinnost plnění spotřebního koše v soukromé MŠ, pokud nepobíráme dotace na stravu
Ochranné pomůcky učitelky MŠ při stravování
Povinnost archivace dokumentů školní jídelny
Možnost nařídit využití školní jídelny místo čerpání plného stravného
Dítě se zlomenou rukou v MŠ
Adaptační období v MŠ a bezpečnost
Přijetí dítěte do MŠ
Pracovní zařazení učitelky MŠ vyučující žáka-cizince českému jazyku
Nárok na dotovanou stravu v době konání praxe
Zařazení vedoucí školní jídelny na základní škole do platové třídy
Nerovnoměrně rozvržená pracovní doba v MŠ
Vzdělávání předškoláků mimo MŠ
Školní stravování - plánovaná/neplánovaná nepřítomnost, nárok na dotovanou stravu
Školení hygienického minima
Akce v mateřské škole přes noc
Hygiena
Výpověď
FKSP
Nevyzvednutý přeplatek stravného ve školní jídelně
Pomocná kuchařka

Články

Stravování dětí v mateřské škole - 2. část: Tohle já nejím!
Stravování dětí v mateřské škole - 1. část: Okurka nevyroste v supermarketu
Stravování dětí v mateřské škole - 5. část: Bylinky na naší zahradě a v přírodě
Stravování dětí v mateřské škole - 3. část
Stravování dětí v mateřské škole - 6. část
Stravování dětí v mateřské škole - 7. část
Stravování dětí v mateřské škole - 8. část