Žák s vývojovou dysfázií na II. stupni základní školy

Vydáno: 8 minut čtení

Vývojová dysfázie jako neurovývojová porucha je charakterizovaná přetrvávajícími obtížemi v osvojování si jazykových schopností a užívání jazyka v důsledku deficitů v produkci či v porozumění řeči. Tyto obtíže způsobují významná omezení ve schopnosti jedince komunikovat, jsou překážkou v učení i při vytváření sociálních a později profesních vztahů (Doležalová a Chotěborová, 2021). Proto je nutné žákům s vývojovou dysfázií poskytnout dostatečnou podporu i na II. stupni základní školy.

Žák s vývojovou dysfázií na II. stupni základní školy
Mgr. et Mgr.
Markéta
Krčmářová
učitelka II. stupně, speciální pedagožka, výchovná poradkyně
Při vzdělávání žáka s vývojovou dysfázií na II. stupni ZŠ není možné vycházet z předpokladu, že obtíže tohoto žáka, který prošel I. stupněm, jsou již plně kompenzovány a řeč i porozumění nevyžadují podporu. U žáků s vývojovou dysfázií na druhém stupni ZŠ se setkáváme s přetrvávajícími obtížemi v hloubkové struktuře řeči. Objevují se dysgramatismy – nesprávné koncovky slov, chybějící či nesprávné předpony či přípony, chybné užití zájmena či předložky apod. Dále se projevují d

Související dokumenty

Pracovní situace

Individuální vzdělávací plán v základní škole
Odborná kvalifikace speciálních pedagogů, psychologů, metodiků prevence a asistentů pedagoga
ADHD v období dospívání (adolescence)
Individuální vzdělávací plán – obecná charakteristika
Individuální vzdělávací plán v mateřské škole
Individuální vzdělávací plán ve střední škole, konzervatoři a vyšší odborné škole
Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami
Žádost o souhlas k využití asistenta pedagoga
Individuální vzdělávací plány a plány pedagogické podpory pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
Metodické komentáře k zákonu Lex Ukrajina 2
Adaptační koordinátor
Školní psycholog na střední škole
Kariérové poradenství
Zařazování do platových tříd - asistent pedagoga
Školní psycholog na základní škole
Přehled situací, kdy je doporučení či součinnost školského poradenského zařízení nezbytnou podmínkou pro úkony ve vzdělávání
ADHD v předškolním věku
ADHD ve školním věku
Individuální vzdělávací plán – vztah k různým oblastem činnosti školy
Podpora implementace novely školského zákona z Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání

Poradna

Proplácení nadúvazkových hodin zástupce ředitele základní školy
Uznaní kvalifikace učitelce praktických činností na ZŠ
Navýšení kapacity školní jídelny
Zdanění čerpání fondu u příspěvkové organizace
Pracovní zařazení učitelky MŠ vyučující žáka-cizince českému jazyku
Přiznání podpůrného opatření prodloužení délky studia střední školy – nutnost podávání žádosti a vydávání rozhodnutí
Kvalifikace učitelky ZŠ
Uznání kvalifikace na 1. stupeň pro výuku na 2. stupni základní školy
Bezplatné poskytnutí základních školních pomůcek žákům 1. ročníku
Způsob jmenování zástupce statutárního orgánu
Úvazek učitelky v 1. třídě
Hospodaření školy - zaúčtování ztrátového výsledku z předchozího roku
Škola v přírodě
Doprovod do školy
Pobyt žáka v zahraničí
Počet žáků ve třídě
Vozíčkář
Pobyt v zahraničí dítěte
Sloučení škol
Přímá ped. činnost