Kodifikace školského logopeda v novele zákona o pedagogických pracovnících je deklarací kvality a odbornosti

Vydáno: 10 minut čtení

Logopedickou péči potřebujeme včasnou, kvalitní a dostupnou, a to napříč všemi věkovými kategoriemi i dotčenými rezorty. Potřeba dobré logopedické péče je velmi vysoká v každém věku i čase, nicméně ve školském rezortu – s ohledem na naplnění potřeb dětí a žáků předškolních zařízení, základních a středních škol – je požadavek dostupné kvalitní logopedické péče možná ještě o kousek vyšší a intenzivnější.

Kodifikace školského logopeda v novele zákona o pedagogických pracovnících je deklarací kvality a odbornosti
PhDr.
Veronika
Včelíková
Ph.D.
členka výkonného výboru
V důsledku
neustále se zvyšujících nároků na zajišťování kvalitní komplexní logopedické intervence
v celé nezbytné šíři bylo žádoucí začít již v dávné minulosti postupně budovat rozsáhlý a komplexně pojatý přístup školské logopedické intervence, na kterém participují odborníci různé úrovně, vzdělání i kompetencí.
Komplexní logopedicko-intervenční (týmový) přístup vyžaduje správnou a včasnou identifikaci i pojmenování konkrétního narušení komunikačních schopností, často různorodé etiologie, na kterou se navíc váží další velmi specifické faktory, jako jsou např. komorbidní odchylky s nespočtem dalších obtíží neurovývojového charakteru, které je nezbytné u daného jedince nejen včas odhalit, správně identifikovat, ale také vhodně a kvalitně

Související dokumenty

Pracovní situace

Navýšení příspěvku prvňáčkům
Metodické komentáře k zákonu Lex Ukrajina 2
Novela školského zákona
Nákup potravin do školských stravovacích zařízení ve světle připravované
Červen a červenec 2021: Právní předpisy a informace významné pro práci škol a školských zařízení
Platby za pomůcky v MŠ
Novela maturitní vyhlášky
Bezplatné poskytování učebnic
První kroky při vymáhání dlužného školného
Pravidla rozpočtové odpovědnosti
Odborná kvalifikace speciálních pedagogů, psychologů, metodiků prevence a asistentů pedagoga
Daňové povinnosti související s účetní závěrkou
Požadavky na vedení účetnictví
Vnitřní směrnice o provedení inventarizace
Schvalování útoku na Ukrajinu žákem z právního pohledu
Co udělat s učitelem podporujícím Putina nebo šířícím proruské dezinformace?
Novela vyhlášky č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných
Novela vyhlášky č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných (2. část)
Poradna: Úplata za předškolní vzdělávání v době uzavření MŠ
Způsob poskytování poradenských služeb školským poradenským zařízením

Poradna

FKSP
Jmenování ředitele
FKSP
ONIV
Dotace
Pracovní sešity
FKSP
Pracovní náplň
Nekomunikace
Zřizovatel
Doplňková činnost
Zástup
Pracovnělékařské služby
Jmenování ředitelky
Poplatky školní družina
GDPR
Vychovatelka ŠD
Pracovní neschopnost
Škola v přírodě
Střet zájmů

Zákony

563/2004 Sb. o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů
183/2023 Sb. , kterým se mění zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů