Škola by měla být v prvé řadě i v posledku instituce lidská, tedy tolerantní, chápající, vstřícná, odpouštějící. Taková lidskost může sice někdy působit jako slabost a rozvolnění či přímo narušení školního řádu sloužícího efektivnímu učení, některé děti i jejich rodiče ji mohou až zneužívat, ale to by nás nemělo vést k tomu, že ji odmítneme pro všechny ostatní.
Škola lidská
PhDr.
Václav
Mertin
Dětský psycholog
Pravidla jsou důležitá, umožňují nám vyznat se v životě i ve společnosti, sice nás v řadě ohledů omezují, ale dávají životu každého z nás větší jistoty. Proto je také nastavujeme od nejútlejšího věku dítěte a snažíme se více či méně důsledně vymoci jejich naplnění. Dítě i my sami mám
Máte předplatné? Přihlaste se.
Tento dokument je jen pro
předplatitele.
Nemáte předplatné? Nevadí! Zaregistrujte se, zadejte telefonní číslo a získejte
zdarma plný přístup do webové aplikace na 14 dnů.
Se zkušební verzí můžete 14 dní bezplatně:
- Číst všechny odborné články z placené sekce - Pracovní situace.
- Procházet povinnosti uvedené v Kalendáři.
- Využít odpovědi na otázky položené v rámci odborné poradny.
- Stáhnout si potřebné vzory, formuláře či další praktické dokumenty.
- Vyhledat předpisy ve všech časových verzích vč. možnosti porovnávání, komentáře i judikaturu.
- Využít praktické funkce, jako např. sledování témat, uložení do oblíbených nebo vlastní poznámky k textu.
A dále máte k dispozici přístup
(i po skončení 14denního zkušebního přístupu):
- k denně aktualizovanému zpravodajství z oblasti školství,
- k otevřeným článkům časopisů naší redakce,
- k aktuálnímu znění právních předpisů vztahujících se k řízení školy a vedení zaměstnanců.