Nová éra vzdělávání: Jak umělá inteligence promění spolupráci učitele a žáka?

Vydáno: 7 minut čtení

Před dvaceti lety, když jsem se rozhodla založit gymnázium, si internet do českých škol teprve hledal cestu. Školy po celé republice vybavovaly počítačové učebny a pomalu se připojovaly k síti. Web už nabízel obrovské množství dat, vyhledávače soutěžily o přízeň uživatelů a online svět přestával být hřištěm jen technicky nadanějších kolegů. Během pár dalších let se s rychlým rozvojem technologií, smartphonů a sociálních sítí zásadně zjednodušilo vyhledávání a sdílení informací. Internet změnil svět a se vstupem do škol spustil také proměnu vzdělávacího procesu, která se od té doby nezastavila.

Nová éra vzdělávání: Jak umělá inteligence promění spolupráci učitele a žáka?
Mgr.
Renáta
Zajíčková,
poslankyně, předsedkyně Podvýboru pro regionální školství a celoživotní učení, považuje za nejdůležitější při spolupráci důvěru. „Pokud si lidé navzájem dobře rozumí, umí otevřeně hovořit o nápadech i problémech, respektují se a věří si, vytváří pevný základ pro cestu ke společnému cíli a vzájemné podpoře.“