Kdo se vzdělává a pracuje na svém seberozvoji, je lídrem, který obstojíve své roli

Vydáno: 11 minut čtení

Chce-li ředitel školy vést své kolegy k trvalému rozvoji dovedností, musí v prvé řadě rozvíjet sám sebe. Akademie Libchavy nabízí sebezkušenostní výcviky pro vedoucí pracovníky škol – ředitele a zástupce – už 12 let. Cílem uceleného know-how dlouhodobých výcviků není jen předání znalostí a trénování dovedností, ale především sebepoznání a změna způsobu nahlížení na sebe i na druhé. Série textů provede čtenáře obsahem jednotlivých výcviků, pomůže zorientovat se v nabídce linky vzdělávání pro vedoucí pracovníky škol a osvětlí, v čem konkrétně může být dlouhodobé ucelené vzdělávání užitečné účastníkům výcviků a celé škole.

Kdo se vzdělává a pracuje na svém seberozvoji, je lídrem, který obstojíve své roli
Mgr.
Pavel
Škramlík
bývalý ředitel SSZŠ Litvínov; lektor, mentor, kouč Akademie Libchavy
V prvním díle třídílné série textů se zaměříme na důležitost sebevzdělávání vedoucích pracovníků škol, popíšeme základní linku dlouhodobého sebezkušenostního vzdělávání a podíváme se na obsahy a témata vstupního základního výcviku Ředitel koučem. Zároveň přineseme pohledy a zkušenosti účastníků kurzů na sebevzdělávání.
Ředitel školy je klíčovou osobností, která nastavuje vizi, kulturu a hodnoty organizace, ovlivňuje kvalitu vzdělávání, pracovní prostředí i celkovou atmosféru školy. Dnešní doba vyžaduje flexibilitu, inovativnost a ochotu neustále se učit – bez toho nelze v roli

Související dokumenty

Pracovní situace

Kooperace učitelů ve světle profesního učení
Příplatek za vedení – nároková složka platu
Komunita praxe a její role v profesním učení učitelů
Spolupráce pedagogických pracovníků
Řízení změny
Škola v době mimořádných opatření - pohled vedení školy
Pyramida vitality - užitečný nástroj pro analýzu i stanovení cílů
Řízení distanční výuky
Školní družina a kritéria ČŠI
Role zřizovatele v pedagogické oblasti
Základní momenty novely zákona o pedagogických pracovnících a novely školského zákona
Měsíční plán zahájení školního roku
Začínající učitelé
2022/2023: Plán činnosti výchovného poradce a školního metodika prevence v 1. pololetí školního roku
Plány činnosti - červenec 2021
Plány činnosti - srpen 2021
Jak reagovat na požadavky rodičů, aby jejich dítě bylo vyjmuto z povinností stanovených ochrannými opatřeními Ministerstva zdravotnictví?
Nastavení komunikačních toků při komunikaci s rodiči
Kalendář
Řeč těla (Média trénik)

Poradna

Platový tarif vedení školy
Vzdání se pracovního místa ředitele školy
Bývalá ředitelka
Jmenování a odstoupení ředitele školy
Přímá pedagogická činnost
Osobní příplatek
Přímá vyučovací povinnost
Zástupce ředitele
Dietní stravování
Přijímání ke vzdělávání
IVP
FKSP
Školní klub
Zřizovatel
Vzdání se funkce
Náhrada mzdy
Předávání agendy
Úvazek
DPP/DPČ v případě ředitele, který je statutárním orgánem právnické osoby
Míra vzdělávací povinnosti