Aby byli ředitelé o trochu více šťastní...

Vydáno:
Jaroslav Jirásko. Do června jsme ho znali jako ředitele ZŠ Bělohrad, viceprezidenta Asociace ředitelů základních škol a zakládajícího člena Učitelské platformy. Jeho novou rolí je vést tým jako koordinátor Středního článku podpory škol a zřizovatelů pro okres Semily. Dlouhodobě
a systematicky se snažil měnit konzervativní pohledy na vzdělávání a usiloval o moderní, progresivní, inovativní a otevřené školství. V Řízení školy byl „častým hostem“, a protože se spolu při různých příležitostech potkáváme už hezkých pár let, dovolím si i v rozhovoru zůstat u tykání. Ve svých aktivitách už dávno překročil práh své školy a bylo zajímavé povídat si o motivaci, naději a plánech…

 

 

 

 

Máme za sebou školní rok, o kterém se mluví jako o divném, nestandardním, náročném, vymknutém z kloubů… Přinesl také něco dobrého?
Samozřejmě. Určitě neřeknu nic nového, když podtrhnu všeobecné posílení digitálních kompetencí a akceleraci digitalizace mnoha činností, které školy vykonávají. Období distančního vzdělávání ale také ukázalo, jaký obrovský potenciál má učitelská a ředitelská komunita v oblasti vzájemného se učení. Naprostá většina učitelů a ředitelů se nedobrovolně ocitla v situaci, kdy vzájemná pomoc, sdílení a učení byly tím zásadním pro profesní obstání v období distanční výuky. Vznikla obrovská učící se komunita. Přeji si, aby učitelé z

Související dokumenty

Pracovní situace

Kompetence vedoucích zaměstnanců a jiných zaměstnanců v oblasti kontroly
Vzorová zadávací dokumentace pro tvorbu školních webových stránek
Přístupnost školního webu podle litery zákona
Ztráta věci z nezabezpečené skříňky
2022/2023: Činnosti školní jídelny v 1. pololetí školního roku
2022/2023: Plán činnosti výchovného poradce a školního metodika prevence v 1. pololetí školního roku
Návštěva u lékaře
Pracovněprávní důsledky odsouzení pedagogického pracovníka za trestný čin
Pracovní cesty
Plány činnosti - červenec 2021
Plány činnosti - srpen 2021
Kooperace učitelů ve světle profesního učení
Jak reagovat na požadavky rodičů, aby jejich dítě bylo vyjmuto z povinností stanovených ochrannými opatřeními Ministerstva zdravotnictví?
Jak reagovat na výzvy ohledně covidu-19, které ředitelé nalézají v datových a e-mailových schránkách
Vnitřní předpis o spisové službě pro školy
Jak na spisový a skartační řád?
Konkurzy na ředitele škol a školských zařízení
Předávací protokol v souvislosti s ukončením výkonu činnosti ředitele školy
Předávací protokol
Rozvoj pedagogických pracovníků

Poradna

Změna ředitele v soukromé škole
Týdenní úvazek ředitele vykonávajícího i funkci výchovného poradce
Nástup nového ředitele a opětovné jmenování stávající zástupkyně ředitele základní školy
Dočasně jmenovaný ředitel školy = ztráta pracovní pozice v organizaci
Předávání agendy mezi bývalým a nastupujícím ředitelem
Nadúvazkové hodiny ředitele školy
Rozsah PPČ u ředitele školy
Vyjádření k doporučením inspekční zprávy a zpráva o odstranění nedostatků a přijatých preventivních opatření obsažených v protokolu o kontrole
Odvolání ředitele střediska volného času
Započtená praxe ředitele
Rozsah PPČ ředitele ZŠ
Ředitel školy a pracovní smlouva
Výpověď bývalého ředitele školy z důvodu fiktivní nadbytečnosti
Dodatek ke smlouvě nebo nová pracovní smlouva
Odvolání ředitele školy
Ukončení pracovního poměru – ředitel školy
Výkon veřejné funkce
Granty
Jmenování ředitele
Vzdání se funkce