Jaroslav Jirásko. Do června jsme ho znali jako ředitele ZŠ Bělohrad, viceprezidenta Asociace ředitelů základních škol a zakládajícího člena Učitelské platformy. Jeho novou rolí je vést tým jako koordinátor Středního článku podpory škol a zřizovatelů pro okres Semily. Dlouhodobě
a systematicky se snažil měnit konzervativní pohledy na vzdělávání a usiloval o moderní, progresivní, inovativní a otevřené školství. V Řízení školy byl „častým hostem“, a protože se spolu při různých příležitostech potkáváme už hezkých pár let, dovolím si i v rozhovoru zůstat u tykání. Ve svých aktivitách už dávno překročil práh své školy a bylo zajímavé povídat si o motivaci, naději a plánech…
Máme za sebou školní rok, o kterém se mluví jako o divném, nestandardním, náročném, vymknutém z kloubů… Přinesl také něco dobrého?
Samozřejmě. Určitě neřeknu nic nového, když podtrhnu všeobecné posílení digitálních kompetencí a akceleraci digitalizace mnoha činností, které školy vykonávají. Období distančního vzdělávání ale také ukázalo, jaký obrovský potenciál má učitelská a ředitelská komunita v oblasti vzájemného se učení. Naprostá většina učitelů a ředitelů se nedobrovolně ocitla v situaci, kdy vzájemná pomoc, sdílení a učení byly tím zásadním pro profesní obstání v období distanční výuky. Vznikla obrovská učící se komunita. Přeji si, aby učitelé z
Máte předplatné? Přihlaste se.
Tento dokument je jen pro
předplatitele.
Nemáte předplatné? Nevadí! Zaregistrujte se, zadejte telefonní číslo a získejte
zdarma plný přístup do webové aplikace na 14 dnů.
Se zkušební verzí můžete 14 dní bezplatně:
- Číst všechny odborné články z placené sekce - Pracovní situace.
- Procházet povinnosti uvedené v Kalendáři.
- Využít odpovědi na otázky položené v rámci odborné poradny.
- Stáhnout si potřebné vzory, formuláře či další praktické dokumenty.
- Vyhledat předpisy ve všech časových verzích vč. možnosti porovnávání, komentáře i judikaturu.
- Využít praktické funkce, jako např. sledování témat, uložení do oblíbených nebo vlastní poznámky k textu.
A dále máte k dispozici přístup
(i po skončení 14denního zkušebního přístupu):
- k denně aktualizovanému zpravodajství z oblasti školství,
- k otevřeným článkům časopisů naší redakce,
- k aktuálnímu znění právních předpisů vztahujících se k řízení školy a vedení zaměstnanců.