Pedagogický proces - strana 9

  • Článek
Přesto, že jsme již mnoho let pilnou, aktivitní školou s úspěchy v soutěžích, s dobrou spoluprací s městem Třeboň a dalšími partnerskými městy a podílíme se na kulturním dění v třeboňském regionu, nám stále něco chybělo.
Vydáno: 19. 09. 2023
  • Článek
Kombinované studium využívá dvě formy výuky – prezenční a distanční. Žáci tak absolvují část výuky v prezenční formě a část výuky v distanční formě.
Vydáno: 19. 09. 2023
  • Článek
Účelem pokusného ověřování je ověřit možnosti organizace, obsah a metody pro kombinovanou výuku, která by mohla do budoucna představovat rozšíření vzdělávací nabídky škol. Veronika Loosová z NPI ČR se ptala Mgr. Jitky Jarníkové, manažerky projektu.
Vydáno: 19. 09. 2023
  • Článek
Úkolem základní umělecké školy je rozvíjet a kultivovat nadání dětí, motivovat je k celoživotnímu učení a utvářet tak žádoucí klíčové kompetence. Jednou z nich, kterou uvádí Rámcový vzdělávací program pro ZUŠ, je i kompetence kulturní.
Vydáno: 19. 09. 2023
  • Článek
Nemohu si odpustit jeden postřeh z kulturního dění na regionální úrovni, kterého jsem byl nedávno svědkem. S podobnou zkušeností možná nebudu sám, ale posuďte sami.
Vydáno: 19. 09. 2023
  • Článek
Posouváme se! V dnešní části manažerské abecedy si představíme další čtyři písmena, R, Ř, S, Š, dojde tedy i na háčky – a možná právě ony překvapí...
Vydáno: 19. 09. 2023
  • Článek
Máme za sebou první dvě části manažerského seriálu. Podrobně jsme popsali vaše role lídra, manažera a vykonavatele i pozici kompetentního pracovníka a věnovali jsme se i stylům vedení. Dnes se zaměříme na stanovení cílů základní umělecké školy a propojíme je s plány.
Vydáno: 19. 09. 2023
  • Článek
Děti ze sociálně znevýhodněného prostředí jsou ty, které vyrůstají v rodinách s omezenými ekonomickými, sociálními a vzdělávacími možnostmi. V průběhu edukačního procesu tak čelí mnoha výzvám a překážkám, které jim znesnadňují vzdělávání. Pokud jsou tyto děti identifikovány již před nástupem do základní školy, je možné jim i jejich rodině poskytnout podporu, která může pozitivně ovlivnit jejich budoucí vzdělávací dráhu.
Vydáno: 19. 09. 2023
  • Článek
Setkání rodičů s učitelem v mateřské škole je prvním krokem k budování spolupráce a vzájemné důvěry mezi rodinou a školou. Vzhledem k tomu, že se v současnosti často nejedná pouze o učitele, který nabízí podporu rodičům, ale jedná se o širší síť „spolupracovníků“, dalších pedagogických a poradenských pracovníků, kteří mohou rodiče, a především jejich dítě podpořit při vstupu do „první“ vzdělávací instituce, se nabízí otázka, jak tato spolupráce probíhá, kdo se na ní podílí a jaké benefity přináší vzhledem k budoucí vzdělávací dráze dítěte.
Vydáno: 19. 09. 2023
  • Článek
Centrum kybernetické bezpečnosti si klade tuto otázku již delší dobu a výsledkem úvah tímto směrem byl projekt Kyberpohádek. Na podkladu notoricky známých pohádek vzniklo v první pilotní fázi šest upravených verzí tak, aby dětem připomínaly důležité návyky i ve světě virtuálním, v tom kybernetickém.
Vydáno: 19. 09. 2023
  • Článek
Přemýšlíte nad tím, jak podpořit u dětí jejich přirozenou touhu se hýbat? Jednou z možností jsou Hejblíkovic písničky, které jsou spojené s pohybem a ukazováním a které děti nejen baví, ale také leccos naučí. Můžete je tematicky propojit s dalšími aktivitami ve školce v průběhu celého školního roku – začít můžete třeba hned s písničkou Drak, Podzimní nebo Hladoví čápi.
Vydáno: 19. 09. 2023
  • Článek
Pedagogové a rodiče jsou partnery při výchově a vzdělávání dětí a jejich součinnost má pozitivní vliv na dítě a přispívá k jeho zdárnému rozvoji. K tomu, abychom této efektivní součinnosti dosáhli, je nutné nejen vytvořit, ale také dále neustále udržovat kvalitní a vstřícnou spolupráci a komunikaci učitelů s rodiči v rámci vzdělávání dětí v mateřské škole.
Vydáno: 19. 09. 2023
  • Článek
Zatímco starší děti už hledají své oblíbené hudební styly většinou spíš v žebříčcích hitparád, ty nejmenší nadšeně objevují tóny klasických nástrojů.
Vydáno: 19. 09. 2023
  • Článek
Více než 40 poskytovatelů včasné péče a členů Platformy pro včasnou péči se od 31. 7. do 4. 8. nedaleko Olomouce v ekocentru Sluňákov sešlo na již 3. letní škole Platformy pro včasnou péči. Cílem setkání bylo prohloubit vzájemnou spolupráci mezi členy Platformy, učení se od sebe navzájem a sdílení přístupů a zkušeností s tématem včasné péče a předškolního vzdělávání. Na letní škole bylo také zvoleno odborné kolegium Platformy. To je tvořeno respektovanými osobnostmi z praxe a společenského života. Letní škola se uskutečnila za podpory Nadace OSF.
Vydáno: 19. 09. 2023
  • Článek
A jsme na konci abecedy! Jejím prostřednictvím jsme si společně připomněli manažerské termíny, které svými činnostmi jako ředitelky mateřských škol naplňujete. V poslední části seriálu dodáme poslední čtyři písmena abecedy, a tedy i čtyři termíny, které jsou ve vaší praxi využitelné.
Vydáno: 19. 09. 2023
  • Článek
Někdy vymýšlíme odborně sofistikované výchovné postupy, a dokonce programy podporující rozvoj v různých oblastech už u nejmenších dětí, aby se ukázalo, že pro řešení většiny běžných situací i pro rozvoj naprosté většiny životních dovedností stačí z naší strany poměrně málo. A čím jsou děti mladší, tím mohou být naše postupy jednodušší, takže máme šanci je zvládnout všichni.
Vydáno: 19. 09. 2023
Cílem pracovní situace je zrekapitulovat a stručně okomentovat základní změny, které přináší novela zákona o pedagogických pracovnících a novela školského zákona[1]. Novela mění zákon o pedagogických pracovnících a školský zákon s účinností od 1. 9. 2023 nebo od 1. 1. 2024. [1] zákon č. 183/2023 Sb., kterým se mění zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů
Vydáno: 28. 08. 2023
  • Článek
Pro současnou školu jsou klíčové otázky, jak lze zapojit rodiče do dění školy, jak s nimi začít spolupracovat a vytvářet partnerský vztah a jak s nimi vést radostný a užitečný rozhovor. Ideálním nástrojem je koučovací přístup, který zohledňuje všechny překážky, které mohou komplikovat rozhovory učitelů a rodičů. A zároveň vede k stanovení společných cílů, k vědomému vstupu do role profesionála na komunikaci a vede k úspoře času rodičů i učitelů. Jak tedy koučovací přístup uplatnit v rozhovoru s rodiči?
Vydáno: 23. 08. 2023
  • Článek
Článek ve stručnosti popisuje téměř dvacetiletý vývoj hodnoticího systému Evropských škol se zaměřením především na školní zprávu – vysvědčení jako součásti cyklického procesu formativního hodnocení žáků. Jeho vývoj, funkci a využití porovnává s výstupem projektu Vývoj a implementace pilotního designu školního vysvědčení: Inovace závěrečného hodnocení žáků základní školy ve vazbě na komplexní rozvíjející hodnocení, podpořeného TAČR (TL: 05000360; dále jen Vysvědčení JINAK), který si klade za cíl inovovat závěrečné hodnocení žáků základní školy ve vazbě na komplexní rozvíjející hodnocení v České republice. Příspěvek identifikuje styčné body, které se v Evropských školách v průběhu let osvědčily.
Vydáno: 23. 08. 2023
  • Článek
Střední pedagogická škola Futurum, s. r. o., zaštituje projekt Erasmus + Connecting European schools through VR classrooms, do kterého jsou zapojeny další dvě mezinárodní školy, a sice v Anglii Greater Brighton Metropolitan College a ve Finsku Kaurialan lukio.
Vydáno: 23. 08. 2023