Laureátka Zlatého Ámose: Přála bych si, aby českému školství neujel vlak

Vydáno: 10 minut čtení

Jubilejní třicátý ročník ankety Zlatý Ámos zná od března svého vítěze, respektive vítězku. Je jí Daniela Krátká, osmadvacetiletá učitelka češtiny, občanské výchovy a dějepisu z České lesnické akademie v Trutnově. Z regionálních kol se probojovala přes semifinále až do šestičlenného finále, v němž získala vedle hlavní ceny i titul Dětský Ámos 2023. „Beru svůj věk jako výzvu. Mám pocit, že studenti od mladších učitelů očekávají něco víc a doufají, že to budeme dělat jinak.“

Laureátka Zlatého Ámose: Přála bych si, aby českému školství neujel vlak
Mgr.
Michaela
Váchová
odborná editorka Učitelského měsíčníku.
Jaké je být nejoblíbenější učitelkou v České republice?
Doma už neposloucháme nic jiného než písničku
Teď královnou jsem já
. Ne, to je samozřejmě legrace. Za největší benefit výhry považuji možnost zažít společně se svými žáky naprosto nevšední zážitky. Radost se ve vás násobí několikrát, protože je sdílená. Vítězství má však rub a líc, jako ostatně všechno. Výhra člověka motivuje, profesně i lidsky. Zároveň ale přináší i určitou míru zodpovědnosti.
Mediální
zájem o vaši osobu je o něco vyšší a já si uvědomuji, že mám možnost mluvit o tématech souvisejících se školstvím i jinde než doma „v kuchyni“. Mohu otevřeněji sdílet, co mě ve školství tíží

Související dokumenty

Pracovní situace

Začínající učitelé
Základní momenty novely zákona o pedagogických pracovnících a novely školského zákona
Trestný čin pomluvy spáchaný rodičem
Jak je to s důležitými sděleními v elektronických žákovských knížkách a prokazatelným podpisem rodičů?
Zákonný zástupce
Doporučení MŠMT pro mateřské školy k problematice pozdního vyzvedávání dítěte z mateřské školy po ukončení provozu
Manuál krizové komunikace
Školy jako centra vzdělávání pro udržitelný rozvoj a jejich odpovědnost
Strategické dokumenty pro rozvoj environmentální výchovy ve školách
Školní program EV a jeho tvorba
Evaluace EV ve škole
Vzdělávání koordinátorů EV
Organizace odborné praxe - směrnice
Komunikační strategie školy - šablony
Právo na informace o dítěti partnera (nevlastním dítěti)
Finanční gramotnost - modelové úlohy
Používání učebnic v základní a střední škole
Vzorové situace při žádosti rodiče o informace o průběhu vzdělávání dítěte
Pedagogická intervence na základní škole a výkaz P1c-01
Hodnocení žáka omluveného z důvodu odmítání testování, ochrany dýchacích cest

Poradna

Mimořádná lékařská prohlídka při dlouhodobé pracovní neschopnosti
Daňová uznatelnost dárků pro žáky soukromé mateřské školy
Úvazek
Kvalifikace
Důchod
Cestovní náhrady
Prodloužení zkušební doby
Bezúhonnost před uzavřením pracovního poměru
Povinnost zaměstnavatele dát výpověď zaměstnanci pro nesplnění předpokladu odborné kvalifikace