Zažívat úspěch a mít pocit efektivity, platnosti a smysluplnosti vlastního života je základní potřebou každého z nás. Stejně tak i žáci potřebují zažívat úspěch a mít okamžitou zpětnou vazbu, aby se cítili motivovanější, angažovanější a proaktivnější. Pojďte si přečíst, co může každý z nás udělat pro to, aby jediným zážitkem úspěchu našich žáků nebylo získání dalšího levelu v počítačové hře.
Jak podpořit spokojenost a motivaci žáků? Pomocí zpětné vazby a zážitku úspěchu
Libor
Komárek
kariérní poradce, Congroo
Cílem aplikace sebedeterminační teorie je zkvalitnění motivace žáků pro studium, školní aktivity i výběr dalšího oboru studia či práce. Dle kvality motivace můžeme vytvořit jednoduchou škálu, se kterou jsme vás seznámili v minulých vydáních tohoto časopisu. Pohybujeme se od úplné amotivace, tedy absence jakékoliv motivace něco dělat, přes vnější motivaci sycenou odměnami či tresty, okolím vsugerovanými přesvědčeními nebo více či méně zvnitřněnými hodnotami druhých lidí. Nejkvalitnější motivací je potom ta vnitřní, která nás žene v okamžicích, kdy nás činnost naplňuj