Jak podpořit spokojenost a motivaci žáků? Pomocí zpětné vazby a zážitku úspěchu

Vydáno:

Zažívat úspěch a mít pocit efektivity, platnosti a smysluplnosti vlastního života je základní potřebou každého z nás. Stejně tak i žáci potřebují zažívat úspěch a mít okamžitou zpětnou vazbu, aby se cítili motivovanější, angažovanější a proaktivnější. Pojďte si přečíst, co může každý z nás udělat pro to, aby jediným zážitkem úspěchu našich žáků nebylo získání dalšího levelu v počítačové hře.

Jak podpořit spokojenost a motivaci žáků? Pomocí zpětné vazby a zážitku úspěchu
Libor
Komárek
kariérní poradce, Congroo
Cílem aplikace sebedeterminační teorie je zkvalitnění motivace žáků pro studium, školní aktivity i výběr dalšího oboru studia či práce. Dle kvality motivace můžeme vytvořit jednoduchou škálu, se kterou jsme vás seznámili v minulých vydáních tohoto časopisu. Pohybujeme se od úplné amotivace, tedy absence jakékoliv motivace něco dělat, přes vnější motivaci sycenou odměnami či tresty, okolím vsugerovanými přesvědčeními nebo více či méně zvnitřněnými hodnotami druhých lidí. Nejkvalitnější motivací je potom ta vnitřní, která nás žene v okamžicích, kdy nás činnost naplňuj

Související dokumenty

Pracovní situace

Vzorové situace při žádosti rodiče o informace o průběhu vzdělávání dítěte
Zpracovávání osobních údajů v podobě výsledků vzdělávání
Zákon o mimořádném ředitelském volnu a mimořádném vzdělávání distančním způsobem v souvislostech
Může škola požadovat peníze za opotřebení učebnic?
Akreditace vzdělávacích programů v systému DVPP
Určení formy, obsahu a pravidel používání žákovské knížky
Komisionální zkouška žáka střední školy
Školy a cestování žáků - varianty organizace akce
Odborný rozvoj začínajících pedagogických pracovníků
Kvalifikační dohoda
Zvyšování kvalifikace pedagogických pracovníků
Ztráta věci z nezabezpečené skříňky
VP, středisko výchovné péče a OSPOD
Poučení žáků o BOZ
Doprovod žáka do nemocnice
Změny vyhlášek související s poskytováním podpůrných opatření
Lyžařský kurz
Distanční vzdělávání a ochrana osobních údajů
Konflikt se žákem. Postup při řešení problémů se žáky
Žádost o individuální vzdělávací plán, který je podpůrným opatřením

Poradna

Výuka Aj
Odpovědnost školy za škodu - odpověď na dotaz
Dozor při odvozu do nemocnice - odborná poradna, odpověď na dotaz
Počet žáků ve třídě
Poplatky za ŠD při rotační výuce
Ukončení předškolního vzdělávání
Žák v zahraničí
Výkaz práce
Povinné předškolní vzdělávání
Úhrada konference Škola jako místo setkávání ze šablon
Problémy ve třídě
Možnost hradit část dalšího vzdělávání z ONIV