Jak de/motivovat

Vydáno:
Nemotivované, apatické, nezajímající se, až vzdorující dítě představuje problém při jakémkoli vzdělávání. Pravda, někdy stačí málo, abychom je strhli k aktivitě, často však nemáme ani prostor, ani čas, abychom překonali zejména dlouhodobě utvářenou nechuť a silný odpor. Jindy ani velký um dospělého nepomůže. To když neznáme minulost edukace dítěte, dosavadní výchovné přístupy důležitých dospělých a podstatné aktuální, např. zdravotní souvislosti. Je proto velmi výhodné, aby dítě v průběhu svého života motivaci ztrácelo z dlouhodobého hlediska co nejméně a naopak abychom tu existující maximálně posilovali.
Není bez zajímavosti, že většina dětí si uchovává ostrůvky zájmu, absolutně se nezajímajících je v dětském věku minimum. Bohužel, málokdy se pak tyto ostrůvky pozitivního vztahu týkají školních předmětů, nanejvýš jednoho dvou, když je bezvadný učitel nebo má dítě specifický zájem, který se s předmětem kryje. Někdy se od nejútlejšího věku týká zájem velmi jednoduchých, někdy až destruktivních aktivit, které nevyžadují žádné dlouhé učení, a přesto přinášejí uspokojení. I proto část dětí tráví tolik času s p

Související dokumenty

Pracovní situace

Mediální vzdělávání
Nenávist na internetu se dá řešit včasnou prevencí, ale i aktivitami ve třídě
Odborný rozvoj začínajících pedagogických pracovníků
Kvalifikační dohoda
Vzdělávání koordinátorů EV
Zpracovávání osobních údajů v podobě výsledků vzdělávání
Pokračování v základním vzdělávání podle § 55 odst. 2 školského zákona
Možnost vzdělávat se současně ve více mateřských školách
Přerušení vzdělávání (§ 66 odst. 5 školského zákona)
Přerušení vzdělávání žákyně dle § 66 odst. 6 školského zákona
Vzdělávání v soukromých a církevních základních a středních školách
Školní vzdělávací program - metodické materiály
Revize RVP
Finanční gramotnost - modelové úlohy
Zvyšování kvalifikace pedagogických pracovníků
VP, středisko výchovné péče a OSPOD
Strategické řízení a plánování v digitální škole
Bílá kniha
Přehled hlavních strategických a koncepčních dokumentů v oblasti vzdělávání
Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání na školní rok 2014/2015

Poradna

Ukončení předškolního vzdělávání
Výkaz práce
Povinné předškolní vzdělávání
Úhrada konference Škola jako místo setkávání ze Šablon
Možnost hradit část dalšího vzdělávání z ONIV
Celková doba přerušení vzdělávání ve střední škole
Výuka Aj
Přestup žáka cizince
Postup školy v případě, že přijatá žákyně se neúčastnila vzdělávání a zákonný zástupce nekomunikuje
Změna druhého cizího jazyka
Podpůrná opatření od 1. 1. 2026