Ekonomii vysvětluji pomocí rohlíku

Vydáno:

Dagmar Grauová je učitelka na učilišti a také bývalá inspektorka České školní inspekce.

O vzdělávání na středních odborných učilištích v české společnosti existuje mnoho mýtů, a i proto se Dagmar stala hostem jedné z nejnovějších epizod podcastu Hovory z kabinetu. Díky svým pedagogickým zkušenostem může mnohé z mýtů úspěšně vyvracet. S jakými studenty a žáky se na „učňáku“ můžeme potkat? Které vyučovací metody podle Dagmar při práci se žáky fungují? A co že je to vlastně s těmi rohlíky v nadpise?

„Mrzí mě, že kromě kuchařů nevidím ve veřejném prostoru žádnou propagaci dalších řemesel,“ říká na začátku rozhovoru Dagmar Grauová. Profese kuchaře je často medializována například v televizních show, ale je těžké něco podobného najít i pro ostatní povolání, kterým se člověk může na učilišti vyučit.
„Řemeslo u nás není propagováno jako něco, s čím by člověk mohl spojit svou budoucnost,“ vysvětluje svůj postoj. Dle jejích slov je to i jeden z důvodů, proč „učňáky“ nemají tu nejlepší pověst. „Mám pocit, že manuální práce u nás je kategorie druhá. Nejsem zast

Související dokumenty

Pracovní situace

Zákon o mimořádném ředitelském volnu a mimořádném vzdělávání distančním způsobem v souvislostech
Akreditace vzdělávacích programů v systému DVPP
Vzdělávání koordinátorů EV
Zpracovávání osobních údajů v podobě výsledků vzdělávání
Vzorové situace při žádosti rodiče o informace o průběhu vzdělávání dítěte
Konflikt se žákem. Postup při řešení problémů se žáky
Činnost učitele základní školy v souvislosti se vzděláváním distančním způsobem
Schéma posuzování návratu ze zahraničí školami podle mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví
Kooperace učitelů ve světle profesního učení
Komisionální zkouška žáka střední školy
Může škola požadovat peníze za opotřebení učebnic?
Doprovod žáka do nemocnice
Žákovská a studentská samospráva
Možnost vzdělávat se současně ve více mateřských školách
Přerušení vzdělávání (§ 66 odst. 5 školského zákona)
Přerušení vzdělávání žákyně dle § 66 odst. 6 školského zákona
Vzdělávání v soukromých a církevních základních a středních školách
Školní vzdělávací program
Revize RVP
Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání na školní rok 2014/2015

Poradna

Výuka Aj
Problémy ve třídě
Úvazek
Úvazek
Podnapilý rodič
Odpovědnost školy za škodu - odpověď na dotaz
Dozor při odvozu do nemocnice - odborná poradna, odpověď na dotaz
Záskok za nemocného jazykáře - odborná poradna, odpověď na dotaz
Počet žáků ve třídě
Pracovní poměr na dobu určitou - 10 měsíců
Poplatky za ŠD při rotační výuce
Vedoucí učitel odborného výcviku
Kvalifikace
Přespočetné hodiny
Ukončení předškolního vzdělávání
Žák v zahraničí
Platová třída
Výkaz práce
Odměna za očkování
Povinné předškolní vzdělávání