Činnost základní umělecké školy ve druhém pololetí školního roku 2023/2024

Vydáno: 16 minut čtení

Článek je zacílen na důležité činnosti základní umělecké školy ve druhém pololetí školního roku 2023/2024 v kontextu změn právních předpisů. Jestliže se činnost týká základní umělecké školy pouze určitého zřizovatele, je tato skutečnost uvedena.

Činnost základní umělecké školy ve druhém pololetí školního roku 2023/2024
PhDr. Mgr.
Monika
Puškinová
Ph.D.
specialista na školskou legislativu;www.monikapuskinova.cz
Změny právních předpisů
Činnost základní umělecké školy v průběhu celého druhého pololetí školního roku zásadně ovlivňují změny vyplývající z právních předpisů, jejichž novely nabyly účinnosti v roce 2023 nebo na začátku roku 2024. Dále je uveden základní přehled.
1. Novela školského zákona účinná od 1. 1. 2024
Novela zrušuje právo pedagogických pracovníků využívat metody, formy a prostředky dle vlastního uvážení v souladu se zásadami a cíli vzdělávání při přímé vyučovací, výchovné, speciálně pedagogické a pedagogicko-psychologické činnosti [do 31. 12. 2023 ustanovení § 22a písm. c)]. Současně tím posiluje pravomoci a odpovědnost ředitele školy v oblasti řízení pedagogického procesu.
2. Novela zákona o pedagogických pracovnících účinná od 1. 1. 2024
Novela zavádí adaptační období učitele a s ním související činnost uvádějícího učitele (§ 24a, § 24b). Dále upravuje činnost provázejícího a třídního učitele (§ 24c, § 24d).1) V praxi je nutné věnovat pozornost zejména tomu, aby
*
byli správně určeni začínající učitelé a aby jim byla poskytována podpora po celou dobu adaptačního období,
*
aktivity adaptačního období probíhaly podle plánu obsahujícího cíl a měřitelné úkoly,
*
byly povinnosti začínajícího, uvádějícího, provázejícího a třídního učitele obsaženy v pracovních náplních těchto zaměstnanců,
*
byli odměněni uvádějící, provázející a třídní učitelé v souladu s vnitřním platovým/mzdovým předpisem

Související dokumenty

Pracovní situace

Plán kontrolní činnosti - celý rok
Plán činnosti střední školy na měsíc únor 2024
Strategické řízení a plánování v digitální škole
2022/2023: Činnost základní umělecké školy v 1. pololetí školního roku
Ukončení školního roku
2022/2023: Činnosti mateřské školy v 1. pololetí školního roku
Plán činnosti výchovného poradce a školního metodika prevenceve 2. pololetí školního roku 2021/2022
Činnost školní družiny a školního klubu ve 2. pololetí školního roku 2021/2022
Činnost mateřské školy v prvním pololetí školního roku 2021/2022
Činnost výchovného poradce a metodika prevence v prvním pololetí školního roku 2021/2022
Plány činnosti - červenec 2021
Plány činnosti - srpen 2021
Plán činnosti 1. pololetí školního roku 2021/2022 na středních školách
2022/2023: Plán činnosti střední školy v 1. pololetí školního roku
2022/2023: Činnost školní družiny a školního klubu v 1. pololetí školního roku
2022/2023: Plán činnosti výchovného poradce a školního metodika prevence v 1. pololetí školního roku
Plán činnosti výchovného poradce a školního metodika prevence ve 2. pololetí školního roku 2023/2024
Oblasti plánování zaměstnanců
Plán vlastního hodnocení
Jak je to s důležitými sděleními v elektronických žákovských knížkách a prokazatelným podpisem rodičů?

Poradna

Přespočetné hodiny u statutárního zástupce ředitele ZUŠ
Soukromá hudební škola - přímá vyučovací povinnost - odborná poradna, odpověď na dotaz
Přechod práv a povinností na nového zaměstnavatele
Kvalifikace
Bezpečnost
Kvalifikace
Limit dlouhodobého hmotného a nehmotného majetku u obecně prospěšné společnosti
Nadúvazková hodina v ZUŠ - vznik nároku na příplatek
Je možný zkrácený úvazek ředitele a zástupce ředitele

Zákony

586/1992 Sb. o daních z příjmů
218/2000 Sb. o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla)
250/2000 Sb. o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů
561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)

Vyhlášky

114/2002 Sb. o fondu kulturních a sociálních potřeb
16/2005 Sb. o organizaci školního roku
71/2005 Sb. o základním uměleckém vzdělávání