Metodické materiály pro předškolní pedagogy nás často navádějí a vyzývají k tomu, abychom s dětmi pracovali na předsudcích a podpoře rozmanitosti – tak, aby se odrážela ve třídě, potažmo v celé mateřské škole. Než se však práci na tomto náročném a formujícím úkolu začneme věnovat, je dobré začít pohledem do sebe samého. Zkuste se na chvíli zastavit, zamyslet se a zapsat si, co vám bezprostředně po přečtení následujících řádků přijde na mysl.
Stereotypy a předsudky v praxi pedagoga mateřské školy
Daniela
Jiroušková
studentka navazujícího magisterského studia, oboru Předškolní pedagogika
Mgr. Et Mgr.
David
Havelka
Ph.D.
vedoucí klinický psycholog v Dětské psychiatrické nemocnici Opařany, odborný asistent na katedře psychologie pedagogické fakulty Masarykovy univerzity
Vaše nadřízená vám sdělila, že do vaší třídy nastoupí nové dítě. Jediné informace, které vám podala, byly, že pochází ze sociálně znevýhodněného prostředí a jeho rodiče jsou Romové, kteří se sem právě přistěhovali z východní země.
Jaká bude práce s dítětem? Na základě, kterých aspektů si formujete obraz o svých kolezích a