Děti zpravidla rády zpracovávají různými způsoby ovoce, zeleninu nebo bylinky. Vědí ale, jak se na náš stůl dostanou například jahody, rybíz, rajčata, hrášek a další produkty? Vědí, odkud se vzala pažitka, mrkev a brambory v polévce? Děti velmi obohatí, pokud budou znát celý proces pěstování, budou vědět, co vše se musí udělat, abychom si mohli vytvořit například skvělý ovocný pohár nebo uvařit výbornou bramboračku.
Péče o přírodní zahradu a pěstování produktů s dětmi
Mgr.
Miroslava
Strakatá
ředitelka MŠ Slunečnice Maršovice, lektorka DVPP
Profilací naší mateřské školy je environmentální výchovaa vzdělávání. Učíme děti, že se vše v přírodě vyvíjí, zaniká, vše probíhá ve stále se opakujícím procesu. Záleží nám na tom, aby děti vnímaly celý proces vývoje v přírodě a věděly například, že ze semínka vyklíčí rostlinka, která později kvetea poté případně dává plody. K tomu, aby se tak stalo, je třebao rostlinu vhodně pečovat – zajistit, aby měla d