Cílem neziskové organizace Schola Empirica je podpora učitelů mateřských i základních škol, sociálních pracovníků a rodičů tak, aby mohli dětem nabídnout tu nejlepší možnou péči. Způsobů a cest existuje určitě mnoho. Schola Empirica se snaží hledat ty vhodné prostřednictvím empiricky podložených výzkumů a také na základě síťování všech klíčových aktérů a diskutování o jejich zkušenostech.
Jedním z nabízených vzdělávacích programů pro MŠ je metodika „Dobrý začátek“ – podpora sociálního a emočního vývoje dětí předškolního věku. Metodika „Dobrý začátek“ klade důraz na sociální a citový vývoj dítěte, pěstování schopnosti navazovat přátelské vztahy, cítit a vcítit se, vnímat, co je dobré a spravedlivé, pomoci slabšímu, zastat se ho, spolupracovat či si vzájemně vyhovět. Tento přístup je založen na třicetileté zkušenosti ze zahraničí. Profesorka Carolyn Webster-Strattonová vyvinula ve Spojených státech amerických programy
Incredible Years
(IY) s cílem posílit emoční, sociální a
kognitivní
rozvoj malých dětí a snížit rizika problémového chování. Tento program se dosta