Co je to metodika "Dobrý začátek"?

Vydáno:

Cílem neziskové organizace Schola Empirica je podpora učitelů mateřských i základních škol, sociálních pracovníků a rodičů tak, aby mohli dětem nabídnout tu nejlepší možnou péči. Způsobů a cest existuje určitě mnoho. Schola Empirica se snaží hledat ty vhodné prostřednictvím empiricky podložených výzkumů a také na základě síťování všech klíčových aktérů a diskutování o jejich zkušenostech.

Jedním z nabízených vzdělávacích programů pro MŠ je metodika „Dobrý začátek“ – podpora sociálního a emočního vývoje dětí předškolního věku. Metodika „Dobrý začátek“ klade důraz na sociální a citový vývoj dítěte, pěstování schopnosti navazovat přátelské vztahy, cítit a vcítit se, vnímat, co je dobré a spravedlivé, pomoci slabšímu, zastat se ho, spolupracovat či si vzájemně vyhovět. Tento přístup je založen na třicetileté zkušenosti ze zahraničí. Profesorka Carolyn Webster-Strattonová vyvinula ve Spojených státech amerických programy
Incredible Years
(IY) s cílem posílit emoční, sociální a
kognitivní
rozvoj malých dětí a snížit rizika problémového chování. Tento program se dosta

Související dokumenty

Pracovní situace

Zpracovávání osobních údajů v podobě výsledků vzdělávání
Děti-cizinci v MŠ
Podmínky přístupu cizinců ze třetích států k předškolnímu vzdělávání
Zákon o mimořádném ředitelském volnu a mimořádném vzdělávání distančním způsobem v souvislostech
Možnost vzdělávat se současně ve více mateřských školách
Vzorové situace při žádosti rodiče o informace o průběhu vzdělávání dítěte
Zvyšování kvalifikace pedagogických pracovníků
Odborná kvalifikace pedagogických pracovníků v MŠ
VP, středisko výchovné péče a OSPOD
Poučení žáků o BOZ
Podmínky požární ochrany v objektech mateřské školy
Odborný rozvoj začínajících pedagogických pracovníků
Kvalifikační dohoda
Strategické řízení a plánování v digitální škole
Bílá kniha
Přehled hlavních strategických a koncepčních dokumentů v oblasti vzdělávání
Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
Adaptační kurzy
Vzdělávání koordinátorů EV
Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání na školní rok 2014/2015

Poradna

Výuka Aj
Ukončení předškolního vzdělávání
Výkaz práce
Povinné předškolní vzdělávání
Dítě se zlomenou rukou v MŠ
Adaptační období v MŠ a bezpečnost
Přijetí dítěte do MŠ
Pracovní zařazení učitelky MŠ vyučující žáka-cizince českému jazyku
Možnost hradit část dalšího vzdělávání z ONIV
Úhrada konference Škola jako místo setkávání ze Šablon
Nerovnoměrně rozvržená pracovní doba v MŠ
Vzdělávání předškoláků mimo MŠ
Povinnost plnění spotřebního koše v soukromé MŠ, pokud nepobíráme dotace na stravu
Ochranné pomůcky učitelky MŠ při stravování
Školení hygienického minima
Akce v mateřské škole přes noc
Problémy ve třídě
Odpovědnost školy za škodu - odpověď na dotaz
Dozor při odvozu do nemocnice - odborná poradna, odpověď na dotaz
Předškolák a očkování