"Školu fakt nesnáším!"

Vydáno: 13 minut čtení

„Škola nás ničí, a tak na ni nechceme pořád myslet. Prostě mi přijde, že v téhle generaci jsme všichni trošičku v depresích. Je to vidět na internetu, je to vidět všude. A oni do nás jenom rejou s úkolama, že musíme mít docházku, že musíme mít testy, že se musíme jenom učit, ale my na takové věci nemáme čas. My si chceme užít ten život, chodíme ven a pak nestíháme učení, protože nechceme mít v hlavě pořád tu školu.“ /Matylda, 7. třída /

„Školu fakt nesnáším!“
Mgr.
Aleš
Benda
školní speciální pedagog a učitel hudební výchovy, ZŠ Vratislavice nad Nisou, Liberec
Článek vznikl na základě rozhovorů s žáky jedné základní školy ve Středočeském kraji z potřeby alespoň částečně odpovědět na otázku, proč někteří žáci nemají rádi svou školu. Prostor pro zkoumání tématu mi z důvodu starého přátelství poskytl zástupce ředitele dané školy. Výběr vzorku žáků byl určen značně vysokou mírou omluvené i neomluvené absence za první pololetí tohoto školního roku, slabým prospěchem a ochotou respondentů sdílet se mnou své pocity. Rozhovor proběhl během tří dnů s dvanácti žáky a všem byly položeny čtyři stejné otázky.
Jaký je v současnosti tvůj vztah ke škole?
„Že bych sem chodil rád, to ne. Je víc faktorů, proč se do školy netěším. Nevím, nebaví mě to tady.“ / Filip, 9. třída/
„Můj vztah ke škole je jako vztah k někomu, koho fakt n

Související dokumenty

Pracovní situace

Syndrom vyhoření a jeho prevence
Kariérové poradenství
Adaptační kurzy
Stres v osobním a pracovním životě učitele
Příklad dobré praxe – kulatý stůl k problematice sociálního začleňování
Zvyšování psychické odolnosti učitelek MŠ
2022/2023: Plán činnosti výchovného poradce a školního metodika prevence v 1. pololetí školního roku
Zákonný zástupce
Změny vyhlášek související s poskytováním podpůrných opatření
Konflikt se žákem. Postup při řešení problémů se žáky
Metodické doporučení MŠMT pro práci s Individuálním výchovným programem v rámci řešení rizikového chování žáků
Výchovná opatření a jejich zveřejňování
Řádná docházka žáka do školy a nepřítomnost žáka ve vyučování
Hodnocení žáka omluveného z důvodu odmítání testování, ochrany dýchacích cest
Činnost výchovného poradce a metodika prevence v prvním pololetí školního roku 2021/2022
Plán činnosti výchovného poradce a školního metodika prevenceve 2. pololetí školního roku 2021/2022
Oblasti plánování zaměstnanců
Metodické komentáře k zákonu Lex Ukrajina 2
Způsob poskytování poradenských služeb školským poradenským zařízením
Metodické doporučení k primární prevenci rizikového chování u dětí a mládeže

Poradna

Odpovědnost školy za škodu - odpověď na dotaz
Dozor při odvozu do nemocnice - odborná poradna, odpověď na dotaz
Počet žáků ve třídě
Poplatky za ŠD při rotační výuce
Žák v zahraničí
Výuka Aj
Problémy ve třídě