Na konci minulého roku uskutečnil Člověk v tísni ve spolupráci s dalšími 15 neziskovými organizacemi dotazníkové šetření mezi svými klienty, jež se zaměřilo na otázky přístupu základních a středních škol k distanční výuce a na podmínky sociálně znevýhodněných žáků k učení. Šetření proběhlo mezi 800 respondenty v deseti krajích ČR. Výsledky mimo jiné odhalily, že pětina dotazovaných rodičů stále nemá kontakt se školou, více než čtvrtina dětí nerozumí probírané látce, konkrétní zpětnou vazbu poskytuje žákům jen polovina učitelů a třetina rodičů má problém s domácí přípravou kvůli složitosti probírané látky.
Výstupy šetření ukázaly, že škola alespoň nějakým způsobem komunikuje s 80 % rodičů, naopak 20 % rodičů není se školou v žádném kontaktu. Zhruba polovině rodin se někdo ze školy ozve alespoň jednou týdně, naopak více než deseti procentům rodičů se škola od začátku školního roku ozvala pouze jednou. A co je největší problém spojený s distanční výukou? Pro více než čtvrtinu respondentů je to neschopnost poroz