Po malých krocích ke zvolenému cíli

Vydáno:

V minulém článku jsme se naučili používat techniku „balance wheel“ (kruhu rovnováhy) pro definování klíčové oblasti, na kterou se chceme zaměřit a kterou chceme zlepšit. Máme rozhodnuto, máme cíl, víme, kam se chceme dostat a co chceme udělat. Ale najednou nás zachvátí zvláštní strnulost a vůbec se nám nic dělat nechce, cíl se zdá být moc velký a těžko dosažitelný, změny náročné a už dopředu se cítíme vyčerpaní. Existuje malý trik, jak tyto pocity překonat a k cíli úspěšně vykročit – říká se mu KAIZEN.

„Cesta, která má tisíce mil, musí začít prvním krokem.“ Lao‘C

Při vykročení k cíli nebo změně totiž musíme překonat problém, který nám způsobuje sám náš mozek a jeho obavy ze změny. Mozek prošel roky lidské evoluce, měnil se a vyvíjel. Nyní máme v podstatě tři rozdílné mozky, které spolu musí koexistovat a které svému majiteli občas dávají protikladné informace. Nejstarší mozkový kmen je zodpovědný za základní instinkty. O něco mladší část nazvaná limbický systém řídí především emoce, hodnotí a posuzuje okolí a obsahuje amygdalu, která spouští v případě nebezpečí

Související dokumenty

Pracovní situace

Akreditace vzdělávacích programů v systému DVPP
Zákon o mimořádném ředitelském volnu a mimořádném vzdělávání distančním způsobem v souvislostech
Rok na střední škole v zahraničí z právního pohledu
Rozvoj pedagogických pracovníků
Jaké jsou právní vztahy mezi státními a samosprávnými orgány jako zřizovateli a školami a školskými zařízeními?
Možné potíže plynoucí z intelektového nadání
Syndrom vyhoření a jeho prevence
Mediální vzdělávání
Nenávist na internetu se dá řešit včasnou prevencí, ale i aktivitami ve třídě
Určení formy, obsahu a pravidel používání žákovské knížky
Zkušenosti s uzavřením škol i distančním vzděláváním
Nastavení strategie výuky na dálku
Pyramida vitality - užitečný nástroj pro analýzu i stanovení cílů
Individuální konzultace na půdě školy
Vzorové situace při žádosti rodiče o informace o průběhu vzdělávání dítěte
Smlouva o úplatném vzdělávání v soukromé a církevní škole
Činnost učitele základní školy v souvislosti se vzděláváním distančním způsobem
Smlouva o úplatném vzdělávání v soukromé a církevní škole - 2. část
Kooperace učitelů ve světle profesního učení
Možnost vzdělávat se současně ve více mateřských školách

Poradna

Výuka Aj
Ukončení předškolního vzdělávání
Výkaz práce
Povinné předškolní vzdělávání
Úhrada konference Škola jako místo setkávání ze šablon