Na každém jednom dítěti záleží

Vydáno:

Byl jsem přesvědčený, že mimořádný minulý rok dovede všechny učitele k většímu porozumění podstatným souvislostem při školním učení. Že především drobnosti budou řešit s moudrým nadhledem, že budou k dětem vstřícnější. Byla to naivní představa a už dnes vidím, že alespoň částečně jsem se mýlil. Nový školní rok ukazuje, že se u některých učitelů vracejí léty zažité a nepříliš vhodné stereotypy. V souvislosti s koronavirem se objevují rovněž i nové méně přátelské postupy.

Jenže za uplynulou dobu domácí výuky mnohem větší část rodičů citlivěji vnímá právě podstatné okolnosti, které ovlivňují vzdělání i psychickou pohodu jejich dětí. Učili své dítě a víc vidí, co zvládá, jaké podmínky k úspěšnému osvojení látky potřebuje (kvalitnější rodičovská diagnostika), lépe si uvědomují, který jejich (a tedy i učitelský) přístup je nefunkční, která látka je zcela vytržená z kontextu života dítěte. U některých vyučovaných poznatků jim je mnohem jasnější, že jde o zbytečnosti. Nevím,

Související dokumenty

Pracovní situace

Zkušenosti s uzavřením škol i distančním vzděláváním
Co školám hrozí v souvislosti s pandemickými opatřeními?
Schéma posuzování návratu ze zahraničí školami podle mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví
Stanovisko k právnímu výkladu Mimořádného opatření k nošení respirátorů neočkovanými učiteli
Jak komunikovat s dětmi, které prožívají ztrátu blízké osoby (rodiče)
Postup při uzavírání škol z důvodů zvýšené nemocnosti akutními respiračními infekcemi a chřipkou
Výkon práce zaměstnanců – pedagogických pracovníků
Převedení učitele na jinou práci za nouzového stavu
Škola v době mimořádných opatření - pohled vedení školy
Syndrom vyhoření a jeho prevence
Zvyšování psychické odolnosti pedagogů
Zvyšování psychické odolnosti učitelek MŠ
Ošetřovné v podmínkách mimořádných opatření
Voucher místo zrušeného zájezdu
Co mění lex voucher pro školní zájezdy?
Nástup do práce - znovu otevření škol v době mimořádných opatření
Krajské hygienické stanice
Jak má ředitel školy postupovat, pokud je u zaměstnance/žáka školy potvrzena nákaza virem Covid 19?
Jak má ředitel školy postupovat, pokud je potvrzena nákaza virem Covid 19 u rodinného příslušníka žáka/zaměstance školy?
Nesouhlas zákonného zástupce žáka s nošením roušek

Poradna

Pracovní náplň
FKSP a proplácení ochranných pomůcek
FKSP a očkování
Provoz MŠ
Vracení úplaty
Vánoční prázdniny – nepřerušený provoz školní družiny
Online výuka