Pro laickou populaci je učitel „ten, který něco učí žáky ve třídě“, případně hlasuje na pedagogické radě o „dvojce z chování“. Kromě vedení skupiny žáků je ale učitel sám členem řady skupin v různých orgánech školy a účastní se mnoha složitých jednání. Při nich se občas těžko hledá společná řeč. Času je málo, lidí hodně nebo málo, témata jsou složitá, pozornost kolísá a emoce rostou. V článku nabízíme facilitaci jako metodu, která s tím umí pomoct.
Povolený doping pro skupinový dialog
Seriál Školní facilitace: 1. část
Eva
Růtová
Restorativní
Nikola
Křístek
Restorativní
Více než 10 let se věnujeme školní mediaci, v
Učitelském měsíčníku
o ní vyšla série článků. V každodenním školním životě má ale častější využití její pokrevní sestra – školní facilitace. Můžete ji potkat na pedagogických radách, workshopech při zavádění inovací, na třídních schůzkách, při tvorbě ŠVP, koneckonců i ve výuce.V tomto článku vám chceme facilitaci velmi stručně představit.
Kdo, co… aneb Facilitát