Klimatická výchova nepřináší pouze pohled na problém, ale ideálně i příležitost k řešení a budování naděje

Vydáno: 9 minut čtení

V minulém vydání Učitelského měsíčníku jste mohli zaznamenat článek, který stručně představoval iniciativu několika partnerských organizací nesoucí název Učím o klimatu. Pro širší přiblížení klimatického vzdělávání jsme o rozhovor poprosili koordinátorku a metodičku globálního vzdělávání ve společnosti Člověk v tísni Veroniku Endrštovou. Právě ona totiž proces tvorby portálu www.ucimoklimatu.cz vede. „Řešení klimatické změny na celospolečenské úrovni vyžaduje celospolečenskou transformaci. Myslím si, že je potřeba žáky na tuto transformaci připravovat. Nejen kvůli uplatnění na trhu práce, ale aby byli schopni problému rozumět a řešit jej. Cesta je ve změně myšlení, a když se neuskuteční během vzdělávání, později v životě to jde mnohem hůř.“

Klimatická výchova nepřináší pouze pohled na problém, ale ideálněi příležitost k řešení a budování naděje
Čemu konkrétně se inciativa Učím o klimatu věnuje?
Klimatickému vzdělávání jsme se začali společně s dalšími participujícími organizacemi věnovat zhruba před dvěma nebo třemi lety. Téma všichni vnímáme jako velmi urgentní a přítomné, v jednu chvíli jsme si proto řekli, že je efektivnější spojit síly a mít větší účinek a dopad. Tak vznikl portál Učím o klimatu, kde chceme dát zpočátku podporu učitelům a dalším vzdělavatelům k tomu, aby mohli o klimatické změně učit. Ať už se jedná o formální, či neformální vzdělávání. Tuto komunitu chceme do iniciativy více a více vtahovat, aby to ve finále byl v podstatě komunitní projekt, kde bude možné mimo jiné sdílet i svoji praxi.