Finanční gramotnost jako výzva pro žáky středních odborných učilišť

Vydáno: 3 minuty čtení

Mezinárodní šetření PISA 2022 přineslo poznatky týkající se finanční gramotnosti žáků středních odborných učilišť (SOU). Zatímco žáci víceletých gymnázií a čtyřletých středních škol vykazují relativně vysokou úroveň finančních znalostí a dovedností, žáci SOU často čelí výrazným nedostatkům, potenciálně ovlivňujícím jejich schopnost efektivně spravovat své finance v dospělosti.

Finanční gramotnost jako výzva pro žáky středních odborných učilišť
Mgr.
Eliška

Související dokumenty

Pracovní situace

Finanční gramotnost - modelové úlohy
Organizace odborné praxe - směrnice
Školní stravování „předškoláka“ – vymáhání úhrady a prominutí dluhu
Odborný výcvik v kontextu praktického vyučování a druhu práce
Používání učebnic v základní a střední škole
Příklad dobré praxe – kulatý stůl k problematice sociálního začleňování
Kdy nejpozději musí škola oznámit zákonným zástupcům místo a čas konání školní akce?
Oblasti plánování zaměstnanců
Školy jako centra vzdělávání pro udržitelný rozvoj a jejich odpovědnost
Strategické dokumenty pro rozvoj environmentální výchovy ve školách
Školní program EV a jeho tvorba
Evaluace EV ve škole
Vzdělávání koordinátorů EV
Doporučení MŠMT pro mateřské školy k problematice pozdního vyzvedávání dítěte z mateřské školy po ukončení provozu
Manuál krizové komunikace
Komunikační strategie školy - šablony
Právo na informace o dítěti partnera (nevlastním dítěti)
Kariérové poradenství
Vztah rodičů a školy pohledem práva
Řádná docházka žáka do školy a nepřítomnost žáka ve vyučování

Poradna

Kvalifikace učitele na gymnáziu
Příplatek za vedení
Odpočet hodin
Plavání
Granty
Studium pedagogiky pro učitele odborných předmětů SŠ
Finance
Vedoucí učitel odborného výcviku
Podmínky praxe budoucích zdravotních sester studujících na VOŠ
Výuka odborného předmětu školní ekonomkou