V tvořivé hře dáváme dětem prostor pro volnou tvorbu, podněty k poznávání různých materiálů a podporu v budování bezpečných návyků při práci s nástroji. Neděláme práci za děti, učíme se chybou a dáváme dětem tolik času, kolik pro své nápady potřebují. Zaměřujeme se na proces tvorby, ne na výsledný výrobek podle vzorů, necháváme děti si tvoření prožít a získávat zkušenosti. Nebereme dětem hotové výrobky, necháváme jim je na hraní, aby je mohly rovnou používat a zapojit do své hry.
Volnost, hra, tvořivost a spolupráce ve školní družině
Metodika tvořivé hry z Muzea Říčany přináší inspiraci pro rozvoj tvořivosti dětí ve školních družinách
Carolina
Sidon,
lektorka a metodička v Muzeu Říčany
O tom, jaké má tvořivá hra přínosy pro děti ve školní družině, mi vyprávěla
Eva Šimáková, lektorka environmentálních a tvořivých aktivit pro děti,
která půl roku docházela do školní družiny ZŠ Vl. Rady 1 v Českých Budějovicích