Rubikon v on-line světě

Vydáno: 13 minut čtení

RUBIKON (www.projektrubikon.info) je vzdělávací projekt učící žáky a studenty principům zodpovědného rozhodování a rozpoznání, případně odmítnutí potenciálních rizik. Mezi nejžádanější patří divadelní představení Patrik, komiks Patrik a on-line programy. Více o projektu jste si mohli přečíst ve Speciálech pro školní družiny 6/2021 a 1/2022.

Jak začlenit žáka se SVP do školní družiny?
PhDr.
Jaroslav
Jindra,
AISIS, z. ú.
V souvislosti s aktuálním výskytem koronaviru a opatřeními, která s tím souvisejí, se nebývale zvýšila nutnost umět pracovat s digitálními technologiemi. K tomu, aby člověk vedl v této situaci dál kvalitní život a zároveň dokázal maximálně eliminovat nebezpečí nákazy, musí mít potřebné digitální dovednosti.
Učitelé během několika týdnů zvládli učit své žáky a studenty pomocí digitálních nástrojů. Od posílání e-mailů s úkoly se posunuli k on-line výuce. V současné době mají k dispozici on-line technologie pro skupinovou i individuální práci, které úspěšně využívají. Kromě toho natáčejí výukové lekce a dělají tak vyučování pestřejší, zábavnější a vnášejí do něj řadu herních prvků.
Rubikon teď řeší, jak se tomuto trendu přizpůsobit a jakým způsobem nabídnout své programy v on-line podobě jak pedagogům k využití, tak i žákům a studentům.
Základem on-line přístupu jsou dvě webové stránky, které máme - jednu pro žáky a druhou pro pedagogy. O druhé zmíněné jsme psali v minulých článcích. Zde se zaměříme na to, jak chceme využít on-line možnosti směrem k žákům a studentům.
Webová stránka Rubikonu pro žáky a studenty
Na základě nové situace jsme se rozhodli kompletně předělat webovou stránku pro žáky a studenty na naučně-zábavný web, který bude sestaven z řady vzdělávacích lekcí (rozhodování - sázení - cesta správného rozhodování...). Všechny lekce mají st

Související dokumenty

Pracovní situace

Škola jako bezpečné místo pro učení s technologiemi a internetem
2022/2023: Činnost školní družiny a školního klubu v 1. pololetí školního roku
Činnost školní družiny a školního klubu v prvním pololetí školního roku 2021/2022
Činnost výchovného poradce a metodika prevence v prvním pololetí školního roku 2021/2022
Činnost školní družiny a školního klubu ve 2. pololetí školního roku 2021/2022
Záškoláctví a skryté záškoláctví - jak mu předcházet
Přijímání ke vzdělávání cizinců, vzdělávání cizinců, ukončování vzdělávání cizinců
Vliv statistického výkaznictví na financování veřejné školy
Nenávist na internetu se dá řešit včasnou prevencí, ale i aktivitami ve třídě
Varovný systém v ČR – co dělat po zaznění varovného signálu sirény
Financování pedagogické práce ve školní družině - PHmax
Financování nepedagogické práce ve školní družině
Stávka pedagogických pracovníků z pohledu zřizovatele
Jak na modrou velrybu
VP, středisko výchovné péče a OSPOD
Strategie prevence rizikových projevů chování u dětí a mládeže
Školní psycholog na základní škole
Minimální preventivní program
Školní metodik prevence
Jak si zřídit a nastavit datovou schránku ve škole?

Poradna

Úplata za ŠD
Vrácení poměrné části úplaty za školní družinu pro žáky na distanční výuce
Uhrazení dluhu
Poplatky za ŠD při rotační výuce
Přímá a nepřímá pedagogická činnost u vychovatele ŠD během dopolední činnosti
Pracovní smlouva „Vychovatelka ŠD a ŠK“
Vracení úplaty
Školní klub
Zřizovatel
Vánoční prázdniny – nepřerušený provoz školní družiny
Úplata za zájmové vzdělávání
Pracovní náplň
Poplatky školní družina
Vychovatelka ŠD
Vybírání úplaty za zájm. vzdělávání
Zástupce ředitele školní družiny a školního klubu
Snížení úplaty za školní družinu
Školní družina a školní klub v církevní škole
Vnitřní informační systém školy – povinnosti při označování tříd
Vedení zájmového kroužku