Rubikon v on-line světě

Vydáno: 13 minut čtení

RUBIKON (www.projektrubikon.info) je vzdělávací projekt učící žáky a studenty principům zodpovědného rozhodování a rozpoznání, případně odmítnutí potenciálních rizik. Mezi nejžádanější patří divadelní představení Patrik, komiks Patrik a on-line programy. Více o projektu jste si mohli přečíst ve Speciálech pro školní družiny 6/2021 a 1/2022.

Jak začlenit žáka se SVP do školní družiny?
PhDr.
Jaroslav
Jindra,
AISIS, z. ú.
V souvislosti s aktuálním výskytem koronaviru a opatřeními, která s tím souvisejí, se nebývale zvýšila nutnost umět pracovat s digitálními technologiemi. K tomu, aby člověk vedl v této situaci dál kvalitní život a zároveň dokázal maximálně eliminovat nebezpečí nákazy, musí mít potřebné digitální dovednosti.
Učitelé během několika týdnů zvládli učit své žáky a studenty pomocí digitálních nástrojů. Od posílání e-mailů s úkoly se posunuli k on-line výuce. V současné době mají k dispozici on-line technologie pro skupinovou i individuální práci, které úspěšně využívají. Kromě toho natáčejí výukové lekce a dělají tak vyučování pestřejší, zábavnější a vnášejí do něj řadu herních prvků.
Rubikon teď řeší, jak se tomuto trendu přizpůsobit a jakým způsobem nabídnout své programy v on-line podobě jak pedagogům k využití, tak i žákům a studentům.
Základem on-line přístupu jsou dvě webové stránky, které máme - jednu pro žáky a druhou pro pedagogy. O druhé zmíněné jsme psali v minulých článcích. Zde se zaměříme na to, jak chceme využít on-line možnosti směrem k žákům a studentům.
Webová stránka Rubikonu pro žáky a studenty
Na základě nové situace jsme se rozhodli kompletně předělat webovou stránku pro žáky a studenty na naučně-zábavný web, který bude sestaven z řady vzdělávacích lekcí (rozhodování - sázení - cesta správného rozhodování...). Všechny lekce mají st

Související dokumenty

Pracovní situace

Škola jako bezpečné místo pro učení s technologiemi a internetem
VP, středisko výchovné péče a OSPOD
Syndrom vyhoření a jeho prevence
Metodické doporučení k primární prevenci rizikového chování u dětí, žáků a studentů ve školách a školských zařízeních
Nový metodický pokyn k prevenci a řešení šikany
Jak na modrou velrybu
Strategické řízení a plánování v digitální škole
Praktické tipy, náměty z oblasti ICT
Strategie prevence rizikových projevů chování u dětí a mládeže
Školní psycholog na základní škole
Minimální preventivní program
Školní metodik prevence
Metodické doporučení k primární prevenci rizikového chování u dětí a mládeže
Jak si zřídit a nastavit datovou schránku ve škole?
Činnost školní družiny a školního klubu ve 2. pololetí školního roku 2021/2022
Záškoláctví a skryté záškoláctví - jak mu předcházet
Přijímání ke vzdělávání cizinců, vzdělávání cizinců, ukončování vzdělávání cizinců
Záznamy o činnostech zpracování a školní družiny
Mediální vzdělávání
Vliv statistického výkaznictví na financování veřejné školy

Poradna

Snížení úplaty za školní družinu
Školní družina a školní klub v církevní škole
Vnitřní informační systém školy – povinnosti při označování tříd
Úplata ve školní družině a možnost stanovení vnitřní normy při snížení nebo osvobození
Vedení zájmového kroužku
Phmax a výkaznictví ve školní družině
Hrazení předplatného z OP JAK
Problémy ve třídě
Vánoční prázdniny – nepřerušený provoz školní družiny
Úplata za zájmové vzdělávání
Pracovní náplň
Poplatky školní družina
Vychovatelka ŠD
Vybírání úplaty za zájm. vzdělávání
Úplata za ŠD
Vrácení poměrné části úplaty za školní družinu pro žáky na distanční výuce
Uhrazení dluhu
Poplatky za ŠD při rotační výuce
Přímá a nepřímá pedagogická činnost u vychovatele ŠD během dopolední činnosti
Pracovní smlouva „Vychovatelka ŠD a ŠK“