Rubikon v on-line světě

Vydáno: 13 minut čtení

RUBIKON (www.projektrubikon.info) je vzdělávací projekt učící žáky a studenty principům zodpovědného rozhodování a rozpoznání, případně odmítnutí potenciálních rizik. Mezi nejžádanější patří divadelní představení Patrik, komiks Patrik a on-line programy. Více o projektu jste si mohli přečíst ve Speciálech pro školní družiny 6/2021 a 1/2022.

Jak začlenit žáka se SVP do školní družiny?
PhDr.
Jaroslav
Jindra,
AISIS, z. ú.
V souvislosti s aktuálním výskytem koronaviru a opatřeními, která s tím souvisejí, se nebývale zvýšila nutnost umět pracovat s digitálními technologiemi. K tomu, aby člověk vedl v této situaci dál kvalitní život a zároveň dokázal maximálně eliminovat nebezpečí nákazy, musí mít potřebné digitální dovednosti.
Učitelé během několika týdnů zvládli učit své žáky a studenty pomocí digitálních nástrojů. Od posílání e-mailů s úkoly se posunuli k on-line výuce. V současné době mají k dispozici on-line technologie pro skupinovou i individuální práci, které úspěšně využívají. Kromě toho natáčejí výukové lekce a dělají tak vyučování pestřejší, zábavnější a vnášejí do něj řadu herních prvků.
Rubikon teď řeší, jak se tomuto trendu přizpůsobit a jakým způsobem nabídnout své programy v on-line podobě jak pedagogům k využití, tak i žákům a studentům.
Základem on-line přístupu jsou dvě webové stránky, které máme - jednu pro žáky a druhou pro pedagogy. O druhé zmíněné jsme psali v minulých článcích. Zde se zaměříme na to, jak chceme využít on-line možnosti směrem k žákům a studentům.
Webová stránka Rubikonu pro žáky a studenty
Na základě nové situace jsme se rozhodli kompletně předělat webovou stránku pro žáky a studenty na naučně-zábavný web, který bude sestaven z řady vzdělávacích lekcí (rozhodování - sázení - cesta správného rozhodování...). Všechny lekce mají st

Související dokumenty

Pracovní situace

Škola jako bezpečné místo pro učení s technologiemi a internetem
Syndrom vyhoření a jeho prevence
Metodické doporučení k primární prevenci rizikového chování u dětí, žáků a studentů ve školách a školských zařízeních
Záznamy o činnostech zpracování a školní družiny
Mediální vzdělávání
Vliv statistického výkaznictví na financování veřejné školy
Nenávist na internetu se dá řešit včasnou prevencí, ale i aktivitami ve třídě
2022/2023: Činnost školní družiny a školního klubu v 1. pololetí školního roku
Jak si zřídit a nastavit datovou schránku ve škole?
Jak na modrou velrybu
Nový metodický pokyn k prevenci a řešení šikany
VP, středisko výchovné péče a OSPOD
Školní psycholog na základní škole
Minimální preventivní program
Školní metodik prevence
Strategické řízení a plánování v digitální škole
Praktické tipy, náměty z oblasti ICT
Strategie prevence rizikových projevů chování u dětí a mládeže
Metodické doporučení k primární prevenci rizikového chování u dětí a mládeže
Varovný systém v ČR – co dělat po zaznění varovného signálu sirény

Poradna

Zástupce ředitele školní družiny a školního klubu
Snížení úplaty za školní družinu
Vedení zájmového kroužku
Školní družina a školní klub v církevní škole
Phmax a výkaznictví ve školní družině
Vnitřní informační systém školy – povinnosti při označování tříd
Hrazení předplatného z OP JAK
Problémy ve třídě
Vánoční prázdniny – nepřerušený provoz školní družiny
Úplata za zájmové vzdělávání
Pracovní náplň
Poplatky školní družina
Vychovatelka ŠD
Vybírání úplaty za zájm. vzdělávání
Úplata za ŠD
Vrácení poměrné části úplaty za školní družinu pro žáky na distanční výuce
Uhrazení dluhu
Poplatky za ŠD při rotační výuce
Přímá a nepřímá pedagogická činnost u vychovatele ŠD během dopolední činnosti
Pracovní smlouva „Vychovatelka ŠD a ŠK“