Zdravotnická klasifikace

Vydáno: 6 minut čtení

K diagnostice pedagogických a psychologických problémů v oblasti školství využíváme zdravotnickou klasifikaci Světové zdravotnické organizace. Stále u nás platí Mezinárodní klasifikace nemocí v 10. úpravě z roku 1993 (MKN10). Od roku 2022 je v platnosti ICD11 (u nás MKN11) s pětiletým přechodným obdobím, během něhož je třeba anglickou verzi přeložit a postupně implementovat do tuzemské zdravotnické praxe. Zcela určitě nás mimo zdravotnictví nikdo nemůže nutit, abychom změny, které přináší, akceptovali, a jistě se dlouho domluvíme i s dosud a léta používanými termíny. Novou terminologii bychom však měli alespoň znát, abychom rozuměli, když ji bude někdo používat. Je totiž pravděpodobné, že přinejmenším lékaři (pojišťovny) ji používat budou.

Zdravotnická klasifikace
PhDr.
Václav
Mertin
Dětský psycholog
Nás nejvíce zajímá kategorie
Neurovývojové poruchy.
Patří do velké skupiny Duševní, behaviorální a neurovývojové poruchy. Zahrnuje poruchy, se kterými ve školství pracujeme nejběžněji. Nedošlo k zásadním, resp. žádným změnám v obsahu jednotlivých kategorií, nicméně některé jsou přejmenované, jiné odlišně utříděné.
Poruchy vývoje intelektu