V polovině března vydalo MŠMT metodické doporučení k distanční výuce a duševnímu zdraví. Někteří ho nadšeně uvítali, jiní se podivovali, že až v březnu, když už pandemie trvá tak dlouho. Většina z nás doufala, že tento školní rok proběhne úplně jinak. Že „příští měsíc“ už to bude lepší a děti se vrátí do škol. Ale realita je jiné. A čím déle distanční výuka trvá, tím výrazněji se projevují negativní dopady pandemie na vzdělávání, pohodu dětí, učitelů a konec konců i rodičů. Všem nám docházejí síly a motivace.
Aktuální situace více než kdy jindy ohrožuje duševní zdraví dětí. Vyvážení priorit mezi nároky na předávání znalostíi na duševní pohodu a zdraví dětí je životně důležité v době uzavření škol a bude nutné je brát v úvahu nadále i od první fáze návratu dětí a žáků do škol. Je naprosto klíčové hledat cesty, jak posilovat na dálku školní a třídní klima a podporovat pozitivní vztahy mezi žáky i mezi žáky a učiteli. Zpětná adaptace na školu tím bude výrazně usnadněna.