Právě v koronavirové situaci se jeví poradenská práce a poznání potřeb dítěte jako velmi důležitá, a to i pro zvládnutí přechodu od distančního k prezenčnímu vzdělávání a naopak. Toto poznání se na úrovni školy uskutečňuje pedagogy – učiteli i pracovníky školních poradenských pracovišť, tzn. výchovným poradcem, školním speciálním pedagogem, školním metodikem prevence, školním psychologem. A klade na ně aktuálně specifické požadavky.
Individuální diagnostika může probíhat bez omezení
Úloha odborných pracovníků školských poradenských zařízení (ŠPZ) je specifická a žádoucí, a to jak v podpoře dítěte při distančním vzdělávání v domácím prostředí, tak pro metodickou podporu škol a v neposlední řadě i pro konzultace se zákonnými zástupci. ŠPZ nebyla vládními opatřeními uzavřena,
individuální diagnostika a návštěvy nových klientů tak mohou probíhat bez omezení
, samozřejmě za dodržení epidemiologických opatření. I za současného krizového opatření „omezení volného p