Chlapec má psychické postižení, poruchy chování atd. Je ve 4. stupni. Má přidělenu AP, IVP. Z výuky utíká, ničí majetek a občas fyzicky zaútočí na spolužáky i pedagogické pracovníky. Dle PPP má mít chlapec zkrácenou výuku. V doporučení, které jsme dle ŠZ povinni naplňovat, je uvedeno: „Krácení výuky spíše z odpoledních než z ranních hodin.“ Pracovnice PPP mi tvrdí, že mohu ze zdravotních či závažných důvodů uvolnit z výuky dle potřeby. Jelikož toto není specifikováno, nejsem si jistý. V žádosti od rodičů taktéž nemám žádnou specifikaci, ale třídní učitelka ve spolupráci s výchovnou poradkyní a speciální pedagožkou se shodly na „krácení“ výuky tak, že chlapec by měl rozvrh pouze 1. až 4. vyučovací hodinu. Podle § 50 odst. 2 [ř]editel školy může ze zdravotních nebo jiných závažných důvodů uvolnit žáka na žádost jeho zákonného zástupce zcela nebo zčásti z vyučování některého předmětu; zároveň určí náhradní způsob vzdělávání žáka v době vyučování tohoto předmětu. V předmětu tělesná výchova ředitel školy uvolní žáka z vyučování na základě posudku vydaného registrujícím lékařem, pokud má být žák uvolněn na pololetí školního roku nebo na školní rok. Na první nebo poslední vyučovací hodinu může být žák uvolněn se souhlasem zákonného zástupce bez náhrady.Zajímá mě tedy, zda mohu dle výše uvedeno paragrafu a odstavce uvolnit na více než první a poslední hodinu a stanovit chlapci např. rozvrh jen na 1. až 4. vyučovací hodinu. Jelikož mám určit náhradní způsob, nevím, zda mohu určit „bez náhrady“, aniž by to byla první či poslední vyučovací hodina, nebo „úkolovat“ rodiče tím, že mají předměty, které chlapec nebude mít, doučovat doma. S tím souvisí hodnocení na vysvědčení. Pokud budou předměty od 5. vyučovací hodiny pro chlapce „zrušeny“, bude na vysvědčení uvedeno „uvolněn“. Co když je budou „vyučovat“ rodiče? Musel bych stanovit přezkoušení? Zde se ale nejedná o individuální vzdělávání.
Uvolnění žáka z výuky
Vydáno:
Uvolnění žáka z výuky
PhDr. Mgr.
Monika
Puškinová,
Ph.D.
<